Szabó Viktor - Bejegyzés

A szakértő bejegyzései

Merjünk váltani az elektronikus számlázásra!

A valós idejű adatszolgáltatás bevezetésével egyidejűleg a NAV is ösztönözni szeretné az elektronikus számlázásra való áttérést, mind a valós idejű adatszolgáltatás keretei között a technikai előfeltételek biztosításával, mind pedig az elektronikus számlázásról szóló részletes és közérthető tájékoztatások kiadásával. Az elmúlt években a NAV is egyre inkább a digitális adóellenőrzések irányába mozdult. Ezen folyamat során az […]

Az EU is az elektronikus számlázás bevezetése mellett kampányol!

A gazdaságok fehérítése és a digitális gazdaságra történő áttérés az Európai Bizottság kiemelt prioritása. Ez fontos, hiszen EU-s szinten egy külső tényezőktől sokkal ellenállóbb gazdaságot jelenthet, amelyen keresztül Európa gyorsabban felépülhet akár a COVID-19 járványból is. Az elektronikus közbeszerzés mellett az elektronikus számlázás (e-számlázás) elfogadása és széles körű használata fontos szerepet játszhat ezen törekvések megvalósításában. […]

Miért nem halogathatjuk tovább az elektronikus számlázás bevezetését?

A közelmúltban még sokszor azt tapasztalhattuk, hogy a köznyelvben az elektronikus számla (e-számla) és a valós idejű adatszolgáltatás során beküldendő számlaadatok fogalma összekeveredett, és a társaságok is nagyfokú ellenállást tanúsítottak az elektronikus számlázás bevezetésével szemben. Mára ugyanakkor már azt tapasztaljuk, hogy a legtöbb társaság felismerte, milyen előnyökkel jár az elektronikus számlázás és az elektronikus archiválás […]

Promóciós ajándéksorsolások

A promóciós kampányok keretében szervezett ajándéksorsolások esetében különös szabályokra kell tekintettel lennie az adózónak. Mostani cikkünkben az ajándéksorsolásos játékokkal, promóciókkal kapcsolatos adminisztrációs és adózási szempontokat vesszük sorba. Vegyük figyelembe a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény előírásait is! A szerencsejáték szervezéséről szóló törvény alapján, szerencsejátéknak kell tekinteni minden olyan játékot, ahol pénz fizetése vagy más vagyoni érték […]

Promóciós kampányok, marketing akciók

Munkánk során sok társaságnál tapasztaljuk, hogy az adózással, számvitellel foglalkozó munkatársak csak késve, vagy egyáltalán nem kapnak információt a marketing osztályoktól a soron következő, vagy esetleg a már folyamatban lévő marketing akciókról, promóciós kampányokról. Megfelelő adózási tervezéssel ugyanakkor nagyságrendekkel csökkenthető ezen kampányok adókötelezettsége, ami a társaság szintjén nagyfokú költségcsökkentést eredményezhet. A promóciós kampányok, marketing akciók […]

Elektronikus számlázás – Kitekintés Európára

Előző cikkünkben arról írtunk, hogy már Magyarországon is egyre többen döntenek az elektronikus számlázás, illetve az elektronikus archiválás mellett. Tekintve azonban, hogy hazánkhoz képest e téren számos nyugat-európai ország előrehaladottabb szinten van, érdemesnek találtuk kitekinteni néhány európai ország elektronikus számlázási gyakorlatára. Az egyes európai országokra történő kitekintés elsődleges célja az volt, hogy megtudjuk, milyen speciális […]

Elektronikus számlázás – Miért választják egyre többen az átállást?

Míg másfél évvel ezelőtt a gazdálkodók legtöbbje ellenségként tekintett az elektronikus számlázásra, manapság már egyre többen döntenek az elektronikus számlázás, illetve az elektronikus archiválásra való áttérés mellett. Ennek döntő oka, hogy egyszerűsödött a jogszabályi környezet, és a technikai megoldásokkal is gyorsan megbarátkoztak az üzleti élet szereplői. Verseny határok nélküli: egységes európai megoldásokra van szükség Az […]

Elektronikus számlázás – A bevezetés előtti gyakorlati teendők – 3. rész

Cikksorozatunk előző részében igyekeztünk eloszlatni néhány tévhitet az e-számlázással kapcsolat­ban, mostani cikkünkben pedig áttekintjük azokat a gyakorlati teendőket, amelyeket még az e-számlázásra való áttérés előtt érdemes átgondolni. Kitérünk emellett az elektronikus számlákra vonatkozó archiválási lehetőségekre is. Bár a gyakorlati teendőkről a cikk keretein belül csupán általánosságban beszélhetünk, hiszen minden társaság életében más az elektronikus számlázásra […]

Elektronikus számlázás – Barát vagy ellenség? – 2. rész

Mostani cikksorozatunkban be szeretnénk mutatni, miért jobb elébe menni a digitalizációnak az elektronikus számlázásra váltással („e-számlázás”). Cikksorozatunk előző részében néhány, a digitalizáció, és az e-számlázás előnyeinek átgondolását céloztuk meg, jelen cikkben pedig szeretnénk eloszlatni néhány tévhitet az e-számlázással kapcsolatban. Tapasztalatunk szerint sok kételkedőt olyan tévhitek akadályoznak az e-számlázásra váltásban, amelyek nem, vagy csak részben igazak. […]

EKÁER a gyakorlatban – speciális fuvarozási módok – 3. rész

Cikksorozatunk előző részeiben arra világítunk rá, hogy még mindig problémát okozhatnak az EKÁER jelentések, annak ellenére, hogy az EKÁER kötelezettség már 2015 óta a gazdálkodók mindennapjainak része. Bemutattuk azt is, hogy a rendszer szintű problémák mellett jogszabály-értelmezési dilemmák is felmerülnek. Mostani cikkünkben speciális eseteket mutatunk be, amelyekre szintén érdemes odafigyelni. Tranzitfuvarok Tranzitfuvarok esetén sem belföldi […]

EKÁER a gyakorlatban – miért jelenthet még mindig problémát? – 1. rész

Már 2015 óta napi szinten munkát jelent a termékfuvarozással érintett piaci szereplőknek az EKÁER, mégis a gyakorlati alkalmazás sok fejfájást okozhat. De miért aktuális még mindig a kérdés? Sok adózó még csak az elmúlt években találkozott az első EKÁER ellenőrzésekkel, viszont az is előfordulhat, hogy egyes vállalkozásoknál már visszatérő vendég lett a NAV. Míg tapasztalatunk […]

Elektronikus számlázás – Barát vagy ellenség? – 1. rész

Az internet és az okostelefonok világában elsőre talán túlzónak tűnik a kérdés: az e-számlázás barát, vagy ellenség? Ugyanakkor tapasztalataink szerint a mindennapi számlázási folyamatok átalakítását tekintve igencsak reális. Míg magánemberként könnyebben mozdulunk a digitalizáció irányába, addig vállalati szinten már nehezebb az adminisztráció digitálisra hangolása. A most induló háromrészes cikksorozatban bemutatjuk, miért jobb elébe menni a […]

EKÁER bírságolási tapasztalatok, jogorvoslati lehetőségek

A korábbi EKÁER rendszert érintő bejegyzéseinkben az EKÁER rendszer eredményességéről, fejlődési irányáról, az általunk tapasztalt, az EKÁER rendszer használata során jelentkező, leggyakrabban előforduló problémákról, hibákról, illetve a helyszíni, és az utólagos ellenőrzésekről már tájékoztatást adtunk. Mostani cikkünkben szeretnénk kitérni az ellenőrzések során általunk tapasztalt bírságolási gyakorlatra, illetve a jogorvoslati lehetőségekre is. Már szinte minden érintett […]

Az üzletpolitikai célú árengedmény alkalmazásának előfeltételei

A vállalkozások különböző módon próbálják eladásaikat ösztönözni. Egyes vállalkozások bizonyos mennyiség után adnak kedvezményeket (például éves forgalomra tekintettel adott árengedmények), míg mások konkrét üzletpolitikai céllal, egyéb feltételekhez kötik a kedvezmény érvényesítését (például termékértékesítéshez kapcsolt extra szolgáltatások, „egyet fizet, kettőt kap” akciók). Ugyanakkor a mennyiség után adott kedvezményekkel szemben az üzletpolitikai célú árengedményeknek jogszabályban előírt feltételei […]

Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM