Rollkó-Turi Katalin - Bejegyzés

A szakértő bejegyzései

A reklámközzététel szerződésláncolatai – 2. rész

Cikksorozatunk első részében elhatárolásra került egymástól az ügynöki és a közvetített reklámszolgáltatás. Ettől elkülönül az az eset, amely során egy adott médiaügynökség nem a reklámozóval kötött, reklámközvetítésre irányuló szerződés alapján jár el, hanem médiahirdetési felületet vásárol fel, melynek során a saját nevében köt szerződést valamely közzétevővel vagy médiahirdetésifelület-értékesítővel a médiahirdetési felület jogának megvásárlására, majd ezen […]

A reklámközzététel szerződésláncolatai – 1. rész

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal 2016. június 28-án a honlapján közzétette – a Nemzetgazdasági Minisztérium 20045/2016, NAV Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási Főosztály 2216930711/2016. számú tájékoztatása alapján készített – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (a továbbiakban: Grtv.) 2015. július 4-től hatályos rendelkezésére vonatkozó értelmezését. A tájékoztatóból segítséget kaphatunk többek […]

Súlyos jogkövetkezmények a reklámadóban

Van-e hatása a reklámadó törvény változásának a Magyarországon nyilvántartásba vett reklám közzétevő adózókra? Cikkemben erre keresem a választ. A reklámadóról szóló 2014.évi XXII. törvény (Ratv.) 2017. január 1-től hatályos rendelkezése két nagyon súlyos jogkövetkezményt tartalmaz. Az egyik azokra a Ratv. 3. § (1) bekezdés szerinti „közzétevő” adóalanyokra vonatkozik, akiket az állami adóhatóság valamely adónem hatálya […]

Mit érdemes tudni a reklám közzétevők adatbázisáról?

A Reklámadó törvény (Ratv.) az adóbevallás és fizetésen kívül még különféle kötelezettségeket fogalmaz meg a reklámadó alanyaira vonatkozóan, többek között ilyen a reklámadó nyilatkozat is. A nyilatkozattal kapcsolatban kétféle módon keletkezik adókötelezettség, az egyik a reklám közzétevőkre vonatkozik, a másik a reklámot megrendelőkre. Reklámot közzétevők adókötelezettsége Az Ratv. 3. § (3) bekezdése szerint a reklámot […]

Nulla adóelőleg mellett is lehetsz reklámadó feltöltésre kötelezett!

December 20-a az adózásban a feltöltési kötelezettség időpontja. Az érintett adózók kiegészítik – bevallják és befizetik – az év közben teljesített adóelőleg összegét az éves várható adó összegére. Így kell tenni ezt a reklámadó esetében is. Kire vonatkozik a feltöltési kötelezettség? Kötelezett az az Ratv. 3. § (1) bekezdés szerinti adóalany, aki Magyarországon reklámot tesz […]

Reklámadó „újratöltve” II.

A korábbi cikkemben felvázolt Reklámadó törvény (Ratv.) 2015. július 5-től hatályos rendelkezései közül különös tekintettel az adóelőleg bevallás okoz sok gazdálkodó szervezetnél bizonytalanságot. Kell-e adóelőleg bevallási és befizetési kötelezettséget teljesíteni azon reklámközzétevő adóalanyoknak, akik eddig az 500 millió forint (0 %-os) adóalap miatt sem bevallás benyújtására, sem pedig évközi adóelőleg fizetésére nem voltak kötelezettek, de […]

Reklámadó „újratöltve” I.

Rollkó-Turi Katalin vagyok, okleveles forgalmiadó-szakértő. Jelen cikksorozatom, illetve szeptember 9-i előadásom mindazoknak szól, akik a Reklámadó törvény 2015. július 5-én hatályba lépett változása kapcsán átrendeződő reklámpiac naprakész értelmezéséhez, a hatékony felkészüléshez szeretnének gyakorlati útmutatót kapni. Az alábbiakban a Parlament által 2015. május 27-én elfogadott legfontosabb módosításokat vesszük górcső alá. Reklámadó mértékének csökkenése A legfontosabb módosítás […]

Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM