Hogyan neveld meg az állandóan késő ügyfeled?

Felejtsd el az utolsó pillanatban hozott anyagok miatti bosszankodást

Az utolsó pillanatban leadott könyvelési anyagok? Notorikusan késő ügyfelek? Ráadásul nekik áll feljebb, hogy miért kell olyan sokat fizetni? Ismerős valamelyik? Jó hírünk van: ezekkel a módszerekkel a legrenitensebb ügyfél is kezes báránnyá válik és olyan pontos lesz mint egy svájci óra. Nézzük hogyan…

Sok ügyfél akkor hozza az anyagot, amikor neki a legkényelmesebb. Magyarul, amikor már muszáj. Ez sokaknál a lehető legkésőbbi időpontot jelenti – ezzel nem kis bosszúságot okozva. Észrevetted már, hogy szinte mindig ugyanazok az ügyfelek késnek?

De ez nem az ő hibájuk, ugyanis ez egy személyiségtípus. Ők azok, akik már a suliban is mindig elkéstek, elkéstek a randiról, a szülőiről, ők egyszerűen ilyenek. De van egy módszer, amivel nagyon könnyen kezesbáránnyá tudod változtatni őket.

“Drága Ügyfél, randizunk holnap?”

Érd el, hogy az ügyfélnek legyen sürgős, adj neki Te határidőt, például beszélj meg egy randit. Felhívhatod, hogy szeretnél vele időpontot egyeztetni amikor átveszed az anyagát.

A lényeg, hogy konkrét időpontot adj meg, és kettőt, hogy tudjon választani – Melyik időpont felel meg, a kedd, vagy a csütörtök 13 óra inkább? Ezeket az időpontokat érdemes ebéd után tenni, mert ilyenkor az emberek többsége ráér és egyébként is ez az egyik legkevésbé hatékony időpont a szellemi munkára, hát használjuk ki.

Miért? Mert ez így a legjobb mindenkinek!

Még hatékonyabb a módszer, ha egy egyszerű, hihető magyarázatot adunk mellé az ügyfélnek, például valami ilyesmit:

“Tudod, az elmúlt időben nagyon sokan az utolsó pillanatban estek be és nem tudtam elegendő figyelmet fordítani az ügyfélre és az anyagára. Ezért szeretnék időpontot egyeztetni veled, amikor csak rád és a cégedre figyelek!”

De egyszerűbben is megoldhatod azzal, hogy például azt mondod, hogy azért szeretnél vele időpontot egyeztetni, mert így hatékonyabban tudsz dolgozni. Persze más indokot is mondhatsz, a lényeg, hogy hihető legyen és az ügyfél azt érezze, hogy érte van ez az egész.

Számíts rá, hogy…

…a módszer hatása frenetikus: az ügyfél nem beesik, hanem akkor jön amikor neked jó. Mivel nem szakítanak meg állandóan a munkádban, hatékonyabban tudsz dolgozni. És mivel kevesebb lesz az utolsó pillanatban beeső ügyfél, egy kicsit elviselhetőbb lesz a bevallások előtti hajtás is. És van még valami:

Ez a magatartás hozzáértést és határozottságot sugall, ami elismerést és tiszteletet vált ki az ügyfélben.

Mit gondolsz? Most, hogy ismered ezt a módszert, mit választasz? Továbbra is hagyod, hogy az utolsó pillanatban essen be az ügyfél, vagy megbeszélsz vele egy “randit”?

Könyvelj el sikereket! Időgazdálkodás segítségével!

Ha szeretnél értesülni az új cikkeinkről, lájkold az 5percAdó Facebook oldalát.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM