A hatékony munkavégzés alapjai

Belső kommunikáció, adminisztráció, feladatmegosztás

Bizonyára te is azt szeretnéd, ha céged fejlődne, hogy mindig pontosan ki tudjátok szolgálni az ügyfeleket, és a munkatársaid hosszú évekig elkötelezetten és lojálisan dolgoznának. Ehhez több feltételnek is teljesülnie kell egyszerre.

Feladatmegosztás

Ahhoz, hogy mindenki tudja, mi a dolga a munkahelyén, ki kell osztani a feladatokat. Minden újonnan érkező munkatársnak érdemes egy írásos dokumentumot átadni azzal kapcsolatban, mik a cég elvárásai és ezt személyesen is át kell velük beszélni. Egy általános feladatleírás legyen elérhető helyen mindenki számára, aki azonos munkakörben dolgozik, így például egy hosszabb szabadság vagy betegség idején a helyettest hamar be tudjuk avatni a részletekbe.

Fontos az is, hogy a munkatársak egymásról is tudják, ki milyen területért, ügyfelekért, feladatokért felelős. Így mindig mindenki tudja, kihez kell fordulnia egy-egy problémával. Ha gyakornokok, junior munkatársak is dolgoznak a cégben, akkor mindig legyen egy olyan, kijelölt szenior kollega, aki ellenőrzi a munkájukat és aki fennakadás esetén azonnal segít, kérdésekkel tudnak hozzá fordulni a tapasztalatlan munkatársak.

Adminisztráció

Nem csupán a könyvelésben kell precíznek lenni, de a mindennapi munkavégzés során is fontos szerepe van az adminisztrációnak. Ha sokan dolgoznak egy cégnél, akkor a vezetőségnek pontosan nyomon kell tudnia követni, ki hol tart a feladataival, hogyan áll egy adott projekt, ügyfélkör. Ez szintén segít, ha gyorsan helyettesítésről kell gondoskodni, de a könyvelési határidők esetén is jól jön, ha plusz segítséget kell beállítani egy-egy ügyfélhez.

Belső kommunikáció

A sok adminisztráció, táblázat sosem helyettesítheti az élő beszédet, a belső kommunikációt, csupán kiegészíti, megalapozza azt. Időről időre a vezetőnek érdemes rákérdezni arra, ki hogyan áll feladataival. Ezt azonban nem csupán számonkérő hangon lehet megtenni, inkább úgy tegyük fel a kérdést, jól halad-e mindennel a kolléga, van-e olyan terület, ahol segítségre van szüksége.

Mindig jelezzük vissza a munkatársak felé, ha valamit jól vagy rosszul csináltak. Sajnos sok munkahelyen az a jellemző, hogy csak a számonkérések és a negatívumok hangzanak el, míg a dicséretben fukarkodnak a vezetők. A pozitív visszajelzéseknek azonban döntő szerepe van abban, hogy egy munkatárs lojális legyen a cég iránt. Egy jó munkaerő ugyanis egy „hasonlóan rossz” munkahelyet bármikor találhat, akit viszont megbecsülnek és megfizetnek, az ritkán keres más helyet.

A közös beszélgetések része legyen mindig a közös ötletelés is: milyen cégeket, új ügyfélkört lehetne még bevonzani, hogyan lehetne az irodát csinosítani, a munkavégzést hatékonyabbá tenni, illetve egy fontos témakör az is, hogy milyen közös aktivitásban vennének szívesen részt a munkatársak.

Ha az apró döntésekbe bevonjuk a kollégákat, akkor érzik, hogy számít a szavuk, nem a fejük felett hoznak meg minden döntést a vezetők. Egy cég fejlődéséhez pedig mindig szükség van új ötletekre, új kapcsolatokra, és minél több ember dolgozik azonos célokért, annál biztosabb, hogy jó irányban halad egy cég. Ha azonban a kollégák nem motiváltak, akkor kizárólag egy vagy két vezető feladata, hogy időről időre újításokkal, ötletekkel jöjjenek elő, ami sokkal nehezebb, kevesebb eredményt hoz.

Te mivel segíted a kollégáidat, hogyan vonod be őket is a közös ötletelésekbe, döntésekbe? Hogyan segít a céged, ahol dolgozol? Írd meg nekünk!

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!