Nyáron is tartsd a kapcsolatot az ügyfelekkel!

Érezzék, hogy gondolunk rájuk

Nyáron kevesebb a munka, de ez nem jelenti azt, hogy egy pillanatra is megfeledkezhetünk az ügyfeleinkről.

Ilyenkor valószínűleg az ügyfelek jelentős része is nyaral, ezért nem feltétlenül kell nyáron a kisebb jogszabályi változásokkal, vagy az adózási kérdésekkel zavarni őket a hírlevelekben. A meleg hónapokban váltsunk könnyedebb témákra, ugyanakkor tartsuk fenn velük továbbra is a kapcsolatot.

Kiváló felület a Facebook, esetleg az Instagram, ahol fotókat, rövid, képes híreket, üzeneteket oszthatunk meg. Emellett továbbra is küldjünk rendszeresen hírleveleket.

Milyen témákat válasszunk és miket ne?

Ha írunk is könyvelési, jogi témákban, abból egy-egy hír bőven elég egy alkalomra. Emellett legalább két könnyed témát is tegyünk be a hírlevélbe.

Természetesen az iroda nyári nyitvatartása, a kollégák szabadsága, elérhetősége, a helyettesítések megoldása nagyon fontos tudnivaló. Az ügyfelek érzik a törődést, ha megírjuk nekik, szabadságunk alatt mely munkatársakhoz fordulhatnak felmerülő kérdéseikkel, és minket sem fognak feleslegesen hívogatni a szabadságunk alatt.

Emellett tippekkel, ötletekkel, színes információkkal is elláthatjuk az embereket. Például, ha nyári dekorációt helyezünk el az irodában, azt megoszthatjuk a közösségi médiában, ahogy a nyári felújítás előtt is kérhetünk ötleteket kommentekben.

Bár vannak, akik szeretnek a kulisszák mögé látni, és szívesen like-olják azokat a képeket, ahol a kollégák épp dinnyét esznek, nyaralnak, felteszik a papucsos lábukat a teraszkorlátra, a magánjellegű megosztásokkal mindig óvatosan bánjunk, ne lépjünk át egy határt!

Egy felújított, rendbe tett, szépen dekorált irodai képet mutassunk meg a nagyvilágnak, mert ez arról szól, mennyivel szebb, rendezettebb légkörben tudjuk kiszolgálni az embereket.

Adhatunk nyaralási tippeket, amelyeket magunk gyűjtünk össze, ismerőstől hallunk vagy az interneten olvastuk. Szintén kedvelt nyári téma a kertrendezés, a strandolás, a hűsítők fogyasztása. Nem baj, hogy ezek a témák nem tartoznak a könyveléshez, bármikor nyugodtan válasszunk közülük akár hírlevélben, akár közösségi média felületeken.

Rendezhetünk egyfajta nyereményjátékot, például megkérhetjük az ügyfeleket, hogy küldjenek az iroda címére képeslapot arról a helyről, ahol nyaralnak. Ezeket kitehetjük egy faliújságra, írhatunk arról, hány lapot kaptunk és a világ melyik tájáról. Majd nyár végén kisorsolhatunk a beküldők között egy ajándékot, ami lehet akár egy hónapos ingyen könyvelés, de egy ajándéktárgy is, bögre, vagy a munkatársak által készített sütemény, torta, amit az ügyfél a következő személyes találkozón kaphat meg.

Azzal ne kérkedjünk, ha valamelyikünk Dubajba jut el, de például lehet posztolni egy képet arról (természetesen nem bikiniben!), hogy Piri a Balaton partján is szeretettel gondol az ügyfelekre, akiket hónap végétől ismét személyesen is tud fogadni, addig pedig kéri, hogy a kérdésekkel mindenki forduljon az irodában Ádámhoz. Ez például az out of office üzenet egy kedves, képes változata lehet mind Facebookon, mind hírlevélben.

A lényeg, hogy ügyfeleink érezzék, hogy gondolunk rájuk, de nem tolakodunk a magánéletükbe, és a sajátunkat sem erőltetjük rájuk. Egy-egy személyes apróság, odafigyelés, kedves üzenet viszont sokat számít, nyáron is.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM