Influenza-szezon alatt az irodában

Így rendeld meg a takarítást!

Influenza-szezon idején sem állat meg az élet, sokan dolgoznak náthásan, „kicsit betegen”, köhögve, hőemelkedéssel. Vagy ha épp minden kolléga egészséges, akkor bármikor betérhet egy beteg ügyfél, aki szétszórja az irodában a bacilusokat. Ezért ebben az időszakban jobban oda kell figyelni az irodai takarításra.

A legtöbb irodában rendszeresen dolgozik egy takarítónő, aki általában hetente egyszer, jellemzően hétvégén kitakarít. Az általános takarításban a porszívózás, portörlés, nedves felmosás, szemetes-ürítés van benne, azonban az influenza-szezon alatt gyakoribb és speciális tisztításra is szükség van.

Nem is gondolnánk, milyen problémákat okoz, mennyi bacilust terjeszt, ha egy hétig állnak a használt papírzsebkendők a nyitott irodai papírgyűjtőkben. Márpedig hová dobálnák a kollégák a használt zsepiket, ha nem a mellettük álló szemetesbe. Épp ezért ezeket naponta kell üríteni. Ha nem kérünk meg erre egy takarítónőt, akkor az influenza-szezon idejére írjuk elő a munkatársaknak, hogy a munkaidő végeztével mindenki köteles egészségvédelmi okokból kiüríteni a papírgyűjtőjét a nagy, kertben vagy lépcsőházban álló, fedeles kukába. A papírgyűjtőkben lévő nejlonzacskót is gyakrabban kell cserélni emiatt.

Ebben az időszakban fontos, hogy mindenki gyakran mosson kezet, mivel érintéssel nagyon sok vírust, bacilust viszünk át egyik felületről a másikra. A mosdóban, konyhában helyezzünk el fertőtlenítő kézmosót, valamint tartsunk néhány kis kiszerelésű alkoholos fertőtlenítő gélt az irodában, amit a betegen dolgozó kollégák az asztalukra helyezve rendszeresen használhatnak.

A gyakran érintett felületeket, a kilincseket, fiókfogókat, villanykapcsolókat, telefonkagylókat, billentyűzeteket is rendszeresen, akár napi szinten át kell törölni megfelelő tisztítószerrel vagy antibakteriális törlővel. Ezeket általában maximum az éves nagytakarítás idején tisztítják meg, miközben rengetegszer érünk hozzájuk napi szinten is.

Kevés helyen megoldható, hogy minden este jöjjön a takarítónő az irodába, így a heti takarítást, ha lehet, heti kettőre sűrítsük, és kérjünk extra szolgáltatásokat, mint a fent említett felületek tisztítása. Lehetőleg megbízható és képzett szakembert válasszunk, akinek van OKJ-végzettsége, jól tudja, a különböző felületek mivel tisztíthatók, és milyen fertőtlenítő megoldások léteznek. Sajnos még mindig sokan úgy gondolják, hogy a Domestos mindenre jó, ám ez nem így van. Számos olyan zöld tisztítószer van, ami nem káros a környezetünkre, ugyanakkor nagyon hatékony. Érdemes kicsit nagyobb összeget fordítani a takarításra, azonban az megtérül azzal, ha a kollégák nem esnek ki influenza miatt a munkából.

Apropó, betegség! Ebben az időszakban a vezetők vállán nagyobb a súly a tekintetben is, milyen állapotban engedik dolgozni a munkatársakat. Természetesen egy hónapig nem állhat meg az élet, azonban a láthatóan rosszul lévő, lázas, levert munkatársakat azonnal küldjük haza! Nem csupán az fontos, hogy mielőbb meggyógyuljanak, és ehhez az influenza esetében ágynyugalom kell, de fontos az is, hogy másokat ne fertőzzenek meg.

Ebben az átmeneti időszakban sokat segít az is, ha a munkatársakat ellátjuk C-vitaminnal, akár vitamin, de leginkább friss gyümölcs formájában. Egy doboz gyógytea, például csipkebogyó vagy kamillatea beszerzése sem nagy összeg, viszont sokat segíthet annak, aki épp most kezd náthás lenni, vagy már lábal ki a betegségből, de még nem erősödött meg igazán, esetleg már csak köhög.

Ti hogyan védekeztek az influenza-szezon alatt? Írjátok meg nekünk!

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM