Hogyan dobd fel a letargikus ügyfelet?

Ehhez adunk pár hasznos ötletet

Sajnos a borongós időben sokan érzik magukat letargikusnak. Elég, ha napok óta köd van, vagy a hidegben beüt az oly gyakori megfázás, és máris több morcos ember vesz minket körül. Vajon mit tegyünk a letargikus ügyfelekkel? Hogyan vidítsuk fel őket kicsit? Ehhez adunk pár hasznos ötletet.

Nincs is annál rosszabb, mint amikor belép az ügyfél az ajtón, és már a küszöbön látjuk rajta, hogy valami nincs rendben. Lehet, hogy megfázott, beteg, rosszul érzi magát. Lehet, hogy nem szeret télen, hidegben kimenni az utcára. Esetleg kellemetlen afférja volt a városi közlekedés során, dugóba került, vagy lökdösték a metróban, buszon a tömegben.

Ha mindketten profin kezeljük a szituációt, akkor nincs sok teendőnk. Legyünk kedvesek, mosolyogjunk, de szorítkozzunk a hivatalos tennivalókra, megbeszélnivalóra. Ha ő is helyén tudja kezelni a helyzetet, elintézitek, amit kell, és hamarosan elköszöntök egymástól.

Vannak azonban olyan ügyfelek is, akik szívesen másra tolják a rossz hangulatukat, mondván, ha ők nincsenek jól, mások se mosolyogjanak. Ilyenkor kellemetlen helyzetek adódhatnak. Tehet ránk megjegyzést, mert lassúak vagyunk, mert nem úgy magyarázunk el egy fogalmat, ahogy ő szeretné, vagy épp elmagyaráznánk valamit, amit ő ért, és ezért ránk förmed.

A lényeg, hogy minden körülmények között maradjunk higgadtak. Mosolyogjunk, legyünk kedvesek. Ha láthatóan megfázott az ügyfél, egy fél mondattal megkérdezhetjük, nátha kínozza-e, esetleg jól esne-e egy kis meleg tea. Lehet, hogy egy cseppnyi odafigyelés máris megváltoztatja az ügyfél hozzáállását is.

Megpróbálhatjuk humorral is oldani a feszültséget, rossz hangulatot. Az olcsó poénokat kerüljük, de egy kis intellektuális szóvicc, vagy egy csepp angol, fanyar humor néha csodákra képes. Sosem az ügyféllel kapcsolatban poénkodjunk, az nagyon rosszul sülhet el. Inkább a szituációs vicceket keressük, vagy egy kollégánknak vessünk oda egy mókás fél mondatot, amit hallva ügyfelünk is jobb kedvre derülhet.

Hideg időben, ősszel, télen tartsunk az asztalunkon egy kis jó minőségű csokoládét, amiből megkínálhatjuk a hozzánk betérőket. A csokoládé jókedvre hangol mindenkit. Legyen kéznél nálunk egy csomag bontatlan zsebkendő is, amit a náthás ügyfeleknek felkínálhatunk, vagy azonnal tudjunk adni egy pohár vizet a köhögve betérőknek. A száraz, fűtött helyiségben beszélve ugyanis hamar kapar a torok, sokszor pár perc beszéd után heves köhögésben tör ki az ember. Az apró odafigyelések örömmel töltenek el mindenkit.

Tegyünk apró gesztusokat az induló ügyfélnek is. Nézzünk ki az ablakon, esik-e, elállt-e az eső vagy épp nagyon rákezdett. Ajánljuk fel, hogy még várakozzon öt percet a kanapén ülve, amíg csillapszik az eső. Érdeklődjünk, van-e esernyője, kocsival érkezett-e. Fejezzük ki reményünket, hogy hazafelé még el tudja kerülni a dugót, nem fog megázni.

Sokszor elég egy-két jól időzített mondat, hogy a velünk szemben álló ember érezze a törődést, és máris jobb legyen a kedve. Sugározzunk optimizmust, igyekezzünk mindennek a jó oldalát látni. Emlékeztessük magunkat erre, hiszen gyorsabban telik a nap, ha vidám emberek vesznek körül minket.

Ha van valami jól bevált technikád, amivel kezeled a morcos ügyfeleket, esetleg van egy jó történeted ezzel kapcsolatban, írd meg nekünk! Tanuljunk egymástól! 🙂

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM