A PENTA UNIÓ Zrt. 2019-ben három szakmai versenyt hirdetett, melyeknek első fordulós online tesztsorát december 13-ig volt lehetőség kitölteni az…
Ragyogjon az iroda!
Miért fontos a tisztaság a munkahelyen?
Milyen az iroda, ahol dolgozol? Ha végighúzod az ujjad az állólámpán vagy az irattartón, vastag porréteg marad rajta? Tiszták a kilincsek, amikhez naponta mindenki hozzáér? Olyan mosdóba járhatsz a munkahelyeden, amilyet otthon is elfogadnál? A munkahelyi tisztaság sokat elárul a cégről, valamint növeli a dolgozók komfortérzetét is.
Kevés szó esik a munkahelyi tisztaságról, pedig egy nagyon fontos tényező, a dolgozók és az ügyfelek szempontjából egyaránt.
Amit az ügyfelek látnak
Ha egy ügyfél belép egy irodába, az ott uralkodó környezet, hangulat azonnal megragadja. Fontos az összkép: komor, kopár, funkcionális helyiségbe lép be, vagy egy vidám, színes irodába, ahol vannak zöld növények, színes bútorok vagy szőnyegek, képek a falakon? Emellett a tisztaság is nagyon fontos. Ha minden kopott, elhasználódott, összetákolt, az akkor is koszos benyomást kelt, ha amúgy naponta takarít egy lelkiismeretes takarítónő, és az új bútorokon is lehangolóan néz ki a vastag porréteg. Vagyis egy igényes helyiségben mindkét tényezőre egyaránt oda kell figyelni.
Amikor az ügyfél belép az irodába, az első benyomás döntő fontosságú! Ha kint esik, vastag sárréteg borítja-e a padlót, vagy valaki mindenki után végighúzza a felmosót? Ahova leteszi a kabátját, táskáját, irattartó mappáját, ott tiszta a felület vagy száll a por? Ha kér egy csésze teát, azonnal megkapja, vagy három kolléga kezd el egy tiszta bögrét keresni? Ha ragad a kilincs, a szék, lehet bármilyen lelkes és profi a könyvelő csapat, az illető biztos, hogy inkább egy másik céget fog választani.
Amit a kollégák látnak
A dolgozók szempontjából sem mindegy, milyen a helyzet. Tiszta környezetben sokkal szívesebben dolgozunk. A sok por allergiát, asztmát válthat ki, növeli a munkahelyi megbetegedések számát. A rendszeresen érintett felületek révén könnyebben elkapják egymástól a kollégák a fertőzéseket. Ha nincs komfortérzetünk a mosdó, konyha használata közben, esélyes, hogy előbb-utóbb elveszítjük a legjobb embereinket, akik kelendőek a piacon.
Rossz érzést kelt az is, amikor az irodavezető vagy az asszisztens kér bocsánatot, amiért mindenki szétdobálta a kávéscsészéket, halomban állnak az újságok és nincs hely, ahova az ügyfél felakassza a kabátját.
Az irodai takarítás némileg különbözik az otthonunkétól. Gyakrabban kell elvégezni, mert több ember jön-megy, naponta sokszor fogják meg különböző emberek ugyanazt a kilincset, bemennek sáros cipővel is az irodába. Eközben a legtöbb helyen jó, ha hetente jár egy takarítónő.
Miközben az otthonunkra kényesek vagyunk, ha nem érezzük magunkénak az irodát, hajlamosak vagyunk ott elengedni magunkat, és sokkal kevésbé ügyelünk a tisztaságra. Pedig elemi érdekünk a munkahelyi rend fenntartása is, amiben mindenkinek ki kell vennie a részét. Sok irodában probléma, hogy nem mindenki teszi a mosogatógépbe a koszos csészét, miközben otthon sem lesznek maguktól tiszták az eszközök.
A profizmust tükrözi a környezetünkben tükröződő rend, tisztaság. Aki kellően pedáns a munkájában, az nem csupán a határidőkre figyel, de a környezetére is.
Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!
Értékelés, hozzászólás