A PENTA UNIÓ Zrt. 2019-ben három szakmai versenyt hirdetett, melyeknek első fordulós online tesztsorát december 13-ig volt lehetőség kitölteni az…
Miért jó, ha van saját honlapod?
Adunk néhány tippet...
Manapság nagyon felerősödött az online kommunikáció szerepe. A közösségi média segítségével tartjuk a kapcsolatot az ismerősökkel, ott értesülünk nagyon sok hírről. Annak érdekében, hogy elérjük ügyfeleinket, beszélni tudjunk hozzájuk, nekünk is ki kell használni az online tér adta lehetőségeket. Ehhez szükség van arra, hogy legyen egy jól átlátható, és karbantartott honlapunk.
Akár egy személy, akár egy vállalkozás könyvelőt keres, először is körülnéz az interneten, másrészt a közösségi média felületein megkérdezi az ismerőseit. Annak érdekében, hogy megtalálhatók legyünk – például elküldjék a vállalkozásunk nevét – szükség van egy honlapra, ahol minden fontos információ megtalálható rólunk.
Van egy mondás, miszerint ami nincs fent az interneten, az nem is létezik. Csak arról nem találunk semmit, aki nem akarja, hogy megtalálják. Márpedig könyvelőként nagyon is azt szeretnénk, hogy megtaláljanak minket a leendő ügyfelek. Ehhez azonban nem elegendő egy Facebook-profil, még akkor sem, ha külön céges oldallal is rendelkezünk.
Szükség van egy honlapra akkor is, ha például a Facebook-on ajánljuk magunkat, a szolgáltatásunkat.
Milyen információkat közöljünk magunkról?
A legfontosabb, hogy szembe tűnjön: pontosan mivel foglalkozunk, és hol lehet minket elérni. Vagyis könyvelőként milyen munkákat vállalunk, például inkább az egyéni vállalkozók igényeit elégítjük ki, vagy vállalatoknak, esetleg multiknak is könyvelünk. Hasznos megjelölni a pontos célcsoportot annak érdekében, hogy azt az ügyfélkört vonzzuk be, amelynek a legszívesebben dolgoznánk.
Érdemes iránymutató árakat is feltüntetni, így sokan már a honlap böngészése közben eldöntik, hogy velünk akarnak-e dolgoztatni vagy sem.
Az elérhetőség feltüntetése is nagyon fontos, jelöljük meg, hol van az irodánk, illetve milyen telefonszámon, email címen lehet nekünk kérdéseket feltenni.
Az alapinformációk közzétételével, és egy jól megválasztott webdizájnnal azt érjük el, hogy hivatkozni lehet ránk, megtalálhatóak vagyunk, és ha első ránézésre tetszik a látvány, akkor fel fognak minket keresni a leendő ügyfelek egy puhatolózó beszélgetésre, kapcsolatfelvételre.
Mi mindenre jó még a honlap?
Annak érdekében, hogy kitűnjünk a többi könyvelő közül, meg kell mutatnunk erősségeinket, szakértelmünket. Például honlapunkon vezethetünk szakmai naptárt, ahol minden könyvelési határidőt feltüntetünk. Így az ügyfeleink is tudják, milyen bevallást mikorra kell kitölteni.
Felhívhatjuk emellett a figyelmet a legfontosabb jogszabályi változásokra. Fontos, hogy ezt közérthető nyelven tegyük, világossá téve, mi változott, nem elegendő pusztán egy paragrafust bemásolni. A világos kommunikáció sok leendő ügyfél számára szimpatikus lesz.
El kell döntenünk azt is, statikus weboldalt szeretnénk-e, ami cégjegyzék szerűen felsorolja az adatokat és ritkán változik, vagy egy aktív, közösségépítő oldalt. Utóbbi esetben ugyanis a honlapunkon vezethetünk egy blogot is, ahol vagy az ügyfeleink kérdéseire válaszolunk, vagy érdekes, mások okulására szolgáló esettanulmányokat, történeteket is megoszthatunk. Ezeket a bejegyzéseket pedig a közösségi média felületein is terjeszthetjük, tovább bővítve az ügyfélkört.
Amennyiben saját irodával rendelkező könyvelő céget viszünk, úgy az irodáról is megoszthatunk képeket. Bemutathatjuk kollégáinkat, munkatársainkat is. Így a leendő ügyfelek könnyen eldönthetik, már a számítógép előtt ülve, hogy minket választanak-e. Ha látják, kivel működnének együtt, kire bíznák céges adataikat, mennyire rendezett környezetben szolgálják majd ki őket, akkor a személyes kapcsolatfelvétel előtti szimpátia már fél siker.
Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!
Értékelés, hozzászólás