Az ügyfeleket a profi tudáson kívül az is érdekli, milyen környezetben fogadják őket a könyvelők. Egy iroda berendezése, látványa sok…
Légy specialista
Dolgozz kevesebbet, többért
Kevesebb munka, elégedettebb ügyfelek, magasabb könyvelési díj. Elsőre talán idillinek tűnik, de ezt érheti el az a könyvelő, aki egy terület specialistájává válik. Mert a „kevesebb néha több“…
Sokunk vallja, hogy nem lehet válogatni, minden ügyfelet meg kell becsülni. Így aztán hajlunk arra, hogy minden céget elvállaljunk, aki megkeres – és kifizeti a könyvelési díjat. Jönnek is egymás után az ügyfelek.
Egy idő után azt vesszük észre, hogy az ügyfeleink között van minden: agrárvállalkozás, webshop, önfoglalkoztató egyéni vállalkozó és a húsz főt foglalkoztató kisvállalkozás és még sorolhatnám.
Ahány iparág, ahány cégméret, annyi típusú feladat. Más egy webshop és más egy agrárvállalkozás igénye és problémája, de még a vállalkozások elvárásai is. Irdatlan energia minden területet átlátni, mindenben naprakésznek lenni.
De, ha kiválasztunk egy kisebb területet a sok közül és arra specialzálódunk, 4 dolgot nyerhetünk egyszerre:
- Egyszerre szakértővé válhatunk, mert olyan mélységig ismerni fogjuk a területet, mint senki más…
- Kevesebb időráfordítást követel tőlünk a munka, mert kevesebb területtel kell tisztába lennünk…
- Hatékonyabban lehet hirdetni egy szakterület specialistájaként, mert nem mindenkinek kell reklámozni, hanem egy jól meghatározott körnek. És nem az olcsó árat, hanem a speciális szakértelmet. Apropó, ár:
- Akár árat is emelhetünk, mert a jobb szakértelemért szívesebben fizetnek az ügyfelek.
Hogyan specializálódjunk? Íme néhány spéci tipp
A legfontosabb szabály, hogy a terület amire specializálódunk legyen elég kicsi és homogén ahhoz, hogy hatékonyan lehessen vele dolgozni és megszólítani, ugyanakkor legyen elég nagy, hogy jól jövedelmezzen.
Specializálódhatunk például iparág szerint: könyvelés mezőgazdasági vállalkozásoknak, vagy tanácsadóknak, orvosoknak. Vagy szakosodhatunk bizonyos méretű cégekre: könyvelés egyéni vállalkozásoknak, könyvelés havi ötezer számla feletti forgalommal rendelkező cégeknek, és így tovább.
Annak sem kell lemondani a specializálódás előnyeiről, akinek már kialakult ügyfélköre van. Ilyenkor érdemes megnézni, hogy pontosan kikből él a vállalkozás. Milyen típusú cégek hozzák a legtöbb bevételt és mi az amihez a legjobban értünk. Ha ez a két dolog egybeesik, akkor erre érdemes specializálódni – de nem kell elvesztenünk a többi ügyfelet sem. Egyszerűen az új vevők felé kell így reklámozni a céget.
Könyvelj el sikereket! Légy specialista!
Ha érdekelnek még ilyen tippek, lájkold az 5percado Facebook oldalát.
Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!
Értékelés, hozzászólás