Légy specialista

Dolgozz kevesebbet, többért

Kevesebb munka, elégedettebb ügyfelek, magasabb könyvelési díj. Elsőre talán idillinek tűnik, de ezt érheti el az a könyvelő, aki egy terület specialistájává válik. Mert a „kevesebb néha több“…

Sokunk vallja, hogy nem lehet válogatni, minden ügyfelet meg kell becsülni. Így aztán hajlunk arra, hogy minden céget elvállaljunk, aki megkeres – és kifizeti a könyvelési díjat. Jönnek is egymás után az ügyfelek.

Egy idő után azt vesszük észre, hogy az ügyfeleink között van minden: agrárvállalkozás, webshop, önfoglalkoztató egyéni vállalkozó és a húsz főt foglalkoztató kisvállalkozás és még sorolhatnám.

Ahány iparág, ahány cégméret, annyi típusú feladat. Más egy webshop és más egy agrárvállalkozás igénye és problémája, de még a vállalkozások elvárásai is. Irdatlan energia minden területet átlátni, mindenben naprakésznek lenni.

De, ha kiválasztunk egy kisebb területet a sok közül és arra specialzálódunk, 4 dolgot nyerhetünk egyszerre:

  1. Egyszerre szakértővé válhatunk, mert olyan mélységig ismerni fogjuk a területet, mint senki más…
  2. Kevesebb időráfordítást követel tőlünk a munka, mert kevesebb területtel kell tisztába lennünk…
  3. Hatékonyabban lehet hirdetni egy szakterület specialistájaként, mert nem mindenkinek kell reklámozni, hanem egy jól meghatározott körnek. És nem az olcsó árat, hanem a speciális szakértelmet. Apropó, ár:
  4. Akár árat is emelhetünk, mert a jobb szakértelemért szívesebben fizetnek az ügyfelek.

Hogyan specializálódjunk? Íme néhány spéci tipp

A legfontosabb szabály, hogy a terület amire specializálódunk legyen elég kicsi és homogén ahhoz, hogy hatékonyan lehessen vele dolgozni és megszólítani, ugyanakkor legyen elég nagy, hogy jól jövedelmezzen.

Specializálódhatunk például iparág szerint: könyvelés mezőgazdasági vállalkozásoknak, vagy tanácsadóknak, orvosoknak. Vagy szakosodhatunk bizonyos méretű cégekre: könyvelés egyéni vállalkozásoknak, könyvelés havi ötezer számla feletti forgalommal rendelkező cégeknek, és így tovább.

Annak sem kell lemondani a specializálódás előnyeiről, akinek már kialakult ügyfélköre van. Ilyenkor érdemes megnézni, hogy pontosan kikből él a vállalkozás. Milyen típusú cégek hozzák a legtöbb bevételt és mi az amihez a legjobban értünk. Ha ez a két dolog egybeesik, akkor erre érdemes specializálódni – de nem kell elvesztenünk a többi ügyfelet sem. Egyszerűen az új vevők felé kell így reklámozni a céget.

Könyvelj el sikereket! Légy specialista!

Ha érdekelnek még ilyen tippek, lájkold az 5percado Facebook oldalát.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM