Aktiváld kapcsolati tőkédet

Talán nem is tudod milyen értéken ülsz...

„Nem ismersz véletlenül valakit aki…“. Szegezték már Neked ezt a kérdést az ügyfelek?

Van olyan könyvelő, akit kérdezni sem kell, önként ajánlja egyik ügyfelét a másiknak, ha úgy gondolja, hogy egymás segítségére lehetnek. Ez természetes, hiszen érdekeltek vagyunk ügyfeleink sikerében. Ha az ügyfelünk sikeres, akkor sikeresek leszünk mi is. És a jó könyvelés csak a siker egyik fele, melyen túlmenően is tudunk segíteni.

Te vagy a közös pont, mert bíznak benned

A vevőid lényegében egy csoportot alkotnak körülötted, ahol Te vagy a közös pont. Mindannyian megbíznak benned, éppen ezért nyugodt szívvel kérik ki a véleményed, tanácsod. Sőt, sokan gondolják úgy, hogy szívesen üzletelnének olyanokkal akik szintén az ügyfeleid, mert ha te megbízol bennük, akkor ők is. Ezért fordulnak hozzád, ha úgy érzik, hogy segíthetsz…

Éppen ezt a természetes folyamatot emelheted magasabb szintre, ha nem várod meg amíg az ügyfelek előhozakodnak a kérdéssel, hanem te teszed fel: „Segíthetek neked valamiben? Mire lenne szükséged? Hátha az ügyfeleim között van olyan, hozzád hasonló megbízható cég, aki tud segíteni. Szívesen összehoználak benneteket“.

Elsőre talán nem lesz ilyen, de ha rendszeresen megkérdezed, akkor biztos lehetsz benne, hogy előbb vagy utóbb lesz valami amiben segíthetsz – ha más nem is – vevő mindenkinek kell…

Lényegében kapcsolatokat hozol létre és ezzel létrejön egy egymást segítő hálózat, amely már sokkal erősebb és sokkal hatékonyabb mint a csoport.

Aktivált a kapcsolati tőke

Lényegében az így a meglévő, passzív kapcsolati tőke aktiválódik, kamatoztathatod. A haszna, hogy javul a kapcsolatod az ügyfelekkel, akik sokkal elégedettebbek lesznek és akár magasabb könyvelési díjat is szívesen megfizetnek.

Akár komoly üzleti kapcsolatok jöhetnek így létre, ami hozzájárulhat az ügyfelek sikeréhez. És mindez új vevőket is jelenthet, hiszen az ilyen könyvelőnek nagyon könnyen híre megy…

Ráadásul semmiben sem kerül

És mindez nem kerül semmibe. Mindössze csak annyit kell tenned, hogy megkérdezed az ügyfeleid, hogy miben segíthetsz nekik és segítesz kapcsolatba kerülni egymással. Jó ötlet elkérni az ügyfelek névjegyét és egy táblát csinálni ahová jól láthatóan kitűzöd. A haladók csinálhatnak ügyféltalálkozót, ahol ösztönözheted, hogy ismerjék meg egymást.

Elkezdeni nagyon könnyű és nem veszíthetsz semmit: csak kérdezd meg a kedvenc ügyfeled, hogy mire lenne szüksége, miben segíthetsz neki? Próbáld ki és könyvelj el sikereket.

Ha tetszett a cikk, lájkold és oszd meg másokkal. Ha pedig érdekelnek hasonló témák és cikkek, lájkold az 5percAdó Facebook oldalát.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!