Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani! – Önmarketing

A tartalom és a forma meggyőző összhangja

Jó vagy a szakmádban? Folyamatosan képzed magad, követed a változásokat? Az ügyfél mégsem értékeli igazán? Tudod miért? Mert nem látszik…

„Nem én vagyok orvos!“

Amikor a gyermekem született, apás szülés volt. Rám adtak egy műtős ruhát, sapkát, csupa zöldben voltam. Amikor kimentem, hogy levegőzzek egy kicsit, megrohamozott egy vadidegen család, hogy „Doktor úr, hogy van az anyuka, minden rendben?“. Zavartan szabadkoztam, hogy „Nem én vagyok az orvos…“, mire csalódottan végig mértek és azt mondták, „ja, mi azt hittük…“.

Megéri jónak látszani! Fontos az önmarketing!

Nagyon! Talán a fenti sztori mutatja meg a legjobban, hogy miért. Ha látszik valakin, hogy jó, akkor sokkal jobban hisznek neki, jobban bíznak benne. Ennek a haszna pedig pénzben mérhető.

Akiről látszik, hogy jó szakember, annak sokkal jobban terjed el a jó híre, mint egy átlagos könyvelőnek. Magasabb árat is kérhet az a könyvelő aki nem csak jó, de az meg is látszik rajta.

Ráadásul akiről már messziről látszik, hogy jó a szakmájában, annak jobban hisznek az ügyfelek, nagyobb súlya van a szavának. Elég egyszer is elmondani valamit, nem kell győzködni az ügyfelet. Nincs vita, nincs akadékoskodás, az ügyfél feltétel nélkül megbízik a szakértelmében. És ez nagyon hatékonnyá teszi a munkát!

És még valami! Ha valakin látszik, hogy jó, azt megbecsülik! Megkülönböztetett tisztelet övezi az ilyen szakembert, akivel nagyon nagy tisztelettel beszélnek az ügyfelei. És, hogy miért? Mert fordul a kocka: nem a szakembernek van szüksége ügyfélre, hanem az ügyfél akarja, hogy a szakember dolgozzon neki. Csodás, nem?

Jónak látszani könnyebb, mint jónak lenni…

Annak, aki jó szakmailag, nagyon könnyű dolga lesz, ha jónak akar látszani. Valójában annyira könnyű, hogy szinte semmibe sem kerül. Először is tedd láthatóvá a szakértelmed!

Jártál már ügyvédi irodában? És láttad a falon a diplomáját? Miért ne tehetnéd ki a diplomád, okleveled, képesítésed igazoló okiratot te is a falra? Ha több is van, akkor akár mindet. Ez a legalapvetőbb, ami igazából nem kerül semmibe…

Nincs, ami nagyobb bizalmat ébresztene, mint a referenciák. Ezt imádják az ügyfelek. Miért nem dicsekszel vele, hogy kik az ügyfeleid? Készíthetsz egy büszkeségfalat azoknak a cégeknek a nevével és logojával, akik a cég ügyfeleid. Ez egy gesztus az ügyfél felé is, hiszen azt fejezi ki, hogy fontos nekünk az ügyfél, büszkék vagyunk rá. Kérhetünk az ügyfelektől véleményt is a szolgáltatásunkról és azt is kitehetjük a falra.

Számszerűsített érték

De akár kitehetjük az összes ügyfél forgalmának összesített összegét minden évben a falra egy olyan mondattal, hogy a „2014-ben a cégünk ügyfeleinek összesen 8 milliárd forint forgalmat könyvelhettünk el. Büszkék vagyunk, hogy részesei lehetünk a sikerüknek“.

Ha esetleg készült veled interjú a valamilyen újságban, legyen az a legkisebb helyi média, keretezd be és tedd ki a falra azt is. Ez annyira eredményes, hogy érdemes akár fizetett PR cikket is venni csak azért, hogy kitegyük a falra. Ha blogot írunk, a legjobb cikkeinket is kinyomtathatjuk és kitűzhetjük.

Érdekes a hobbink? Esetleg arról árulkodik, hogy kitartóak, szorgalmasak vagyunk? Rakjunk fotókat a falra.

Ráadásul mindezeket kitehetjük a honlapra is a cégünkről szóló oldalra. Mennyivel érdekesebbek ezek az információk, mint egy unalmas cégbemutató – már a szó is álmosít. És amikor valaki könyvelőt keres az interneten, pont ezek az információ segítenek meggyőzni…

Valósítsd meg a legjobb ötleteket és könyvelj el sikereket!

Ha tetszett a cikk, lájkold és oszd meg másokkal. Ha pedig érdekelnek hasonló témák és cikkek, lájkold az 5percAdó Facebook oldalát.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM