Mit árul el rólunk a Facebook?

Mit tegyünk és mit ne tegyünk...

Kevés olyan ember van, akinek nincs profilja a Facebook-on. A közösségi média egy jó felület többek között a távoli ismerősökkel, rokonokkal való kapcsolattartásra, de szívesen nézünk megosztott videókat, fényképeket, vicces idézeteket. A bejegyzéseinket ugyanakkor lehet, hogy az ügyfeleink is látják, így nem mindegy, miket posztolunk magunkról.

Kiket jelölünk be?

Van, aki mindenkit bejelöl és visszajelöl, akivel már egyszer is találkozott. Azonban érdemes végiggondolni, tényleg szeretnénk-e, hogy az illető mindent megtudjon rólunk. Lássa a családi fotókat a nyaralásról, szülinapi buliról? Jobb, ha eleve szűrjük a bejelöltek személyét, és csak azokkal tartjuk így a kapcsolatot, akiket valóban ismerünk. Így az ügyfeleinket, nem feltétlenül érdemes bejelölni, inkább tartsuk fenn ezt a felületet a privát körnek, barátoknak, rokonoknak. Az ügyfeleket jelöljük be inkább a LinkedIn-en, ami a munkahelyi kapcsolattartás felületet, vagy létrehozhatunk a Facebookon is egy céges oldalt, ahová kizárólag szakmai posztokat töltünk fel.

Mit tegyünk, ha az ügyfél jelöl be minket? Ekkor sem érdemes gondolkodás nélkül felvenni őt az ismerősök közé, hiszen így beengedjük a privát szféránkba. Nyugodtan írjunk neki egy üzenetet, hogy köszönjük a megkeresést, de ezt az oldalt csak a rokoni, közeli baráti kapcsolattartásra használjuk. Ajánljuk, jelöljük be egymást más felületen, például LinkedIn-en, ha ott is fent van mindkét fél. Amennyiben úgy érezzük, valamiért sértőnek érezné a másik fél az udvarias visszautasítást, felvehetjük az ismerőseink közé, majd elrejthetjük előle a privát bejegyzéseket. Ebben az esetben viszont vigyázni kell, melyik körnek posztolunk.

Miket osszunk meg másokkal?

A bejegyzések minőségét meghatározza az ismerősi kör. Ha erősen szűrt a felvettek köre, akkor több privát képet, üzenetet oszthatunk meg. Azonban tartsuk észben, az internet nem felejt! Az ismerősünk ismerőséhez is eljuthat egy-egy képünk, kommentünk, így privátban sem célszerű ügyféllel kapcsolatos sztorit megosztani az interneten beazonosítható módon, mert eljuthat az illetőhöz.

Ha ügyfél is van a bejelölt ismerősök között, akkor pláne gondoljuk meg, miket osztunk meg. Egy átbulizott éjszaka képeit másnap már nem biztos, hogy nézegetnénk, és az ügyfélre se tesz jó benyomást, ha ilyeneket lát. Kerüljük az érzelemdús, bölcselkedő napi idézetek folyamatos megosztását is.

Egy-egy családi fotó, munkával kapcsolatos szolid poszt, ami erősíti a kiegyensúlyozott, profi szakember képet, aki jól beosztja az idejét a munkában és családjával is, mindenkire jó benyomást tehet.

Ne feledjük, nemcsak a HR-esek nézik előszeretettel a Facebook-ot, de sok potenciális ügyfél is leellenőrzi a választott könyvelőt és egyéb szolgáltatót az interneten. Keltsünk minden fronton jó benyomást magunkról! Ha nem szeretnénk korlátozni magunkat, inkább ne regisztráljunk be.

Te miket osztasz meg magadról és kiknek?

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM