Könyvelők a hullámvasúton

Egyszer fent, egyszer lent. És egy megoldás, mellyel egyszer fent, és megint fent…

Érezted már úgy magad mintha hullámvasúton ülnél? Egyszer jönnek az ügyfelek és hirtelen sok a munka – ez a fel. Aztán lemorzsolódik pár cég, de nem jön helyette új és ott áll üresen a kapacitás, miközben pénzt is kereshetnél – ez a le. Aztán megint jön egy pár ügyfél – fel, majd megint elmegy néhány – le. Ismerős? Nem véletlen: szinte minden könyvelő vállalkozás átesik ezen. A jó hír, hogy van megoldás.

Ez a „hullámvasút effektus” jellemző a legtöbb szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásra, így a könyvelő vállalkozásra is. Az oka nagyon egyszerű: amikor nincs elég ügyfél, a cég elkezd keresni. Szól az ismerősöknek, esetleg felad egy hirdetést, aminek köszönhetően jön pár új ügyfél.

Igen ám, de ahogyan megjelennek az új ügyfelek, a cég újra elfoglalt lesz, és nem foglalkozik már új ügyfelek szerzésével, aminek egyenes következménye, hogy minden kezdődik elölről.

Tehát, még ha most úgy is vagy vele, hogy elegendő ügyfeled van, az még közel sem jelenti azt, hogy ez mindig is így lesz. Gondolj a holnapra is! A kiszámíthatóság kulcsa abban rejlik, hogy rendszeresen foglalkozunk az ügyfélszerzéssel.

Mi az ügyfélszerzés legegyszerűbb módja?

Hát a szóbeszéd marketing, vagy ahogyan legtöbben ismerik, a szájreklám – természetesen. Ingyenes, gyors – akár azonnal elkezdhető – és nagyon hatékony, különösen kezdetben, amikor havonta néhány új ügyfelet kell szerezni. A legnagyobb előnye, hogy az ajánlással érkező ügyfelek szinte azonnal készek igénybe venni a szolgáltatásaidat, mert jobban bíznak az ajánlóban, mint a reklámokban.

Ha élni szeretnél ezzel a lehetőséggel, beszélj erről a családodnak, hívd fel a barátaid, beszélj erről a jógaórán, amikor mész a gyerekért a suliba, beszélj erről a Facebookon. Eleinte elegendő a személyes profilodat használni ehhez, majd idővel érdemes egy céges profilt is létrehozni, mert akkor már hirdetni is tudsz. Amikor ajánlást kérsz, mindig legyen nálad elegendő névjegykártya és adj párat az ismerősödnek, hogy tovább tudja adni.

Nagyon fontos szabály, hogy minden új ügyféltől kérdezd meg, hogy ki ajánlotta és viszonozd az ajánlást. A minimum, hogy minden esetben meg kell köszönni az ajánlást. Emellett a legjobb, ha megkérded, hogy te miben segíthetsz, és ha tudod, ajánlod az ismerőseidnek és ügyfeleidnek a jótevődet. Ha ezt nem lehet, akkor valamilyen gesztussal, egy üveg borral, egy tábla csokoládéval, egy jó könyvvel, vagy akár jutalékkal viszonozd a gesztust.

A kulcs a célzott ajánlás és a rendszeresség

Ahhoz, hogy az ajánlás jól működjön, fontos, hogy megkülönböztesd magad más könyvelőktől. Ha specializálódsz például egy kisebb szakterületre, akkor nem csak könnyebben fognak tudni ajánlani az ismerőseid, hanem kevesebben fognak elmenni tőled és drámaian nő a hatékonyságod. Ennek az a magyarázata, hogy olyan szakértelmed lesz ezen a területen, mint senki másnak. A specializálódás előnyeiről és módjáról korábbi cikkünkben olvashatsz bővebben “Kell-e nekünk Facebook oldal”.

Könyvelj el sikereket!

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM