Kell-e nekünk Facebook oldal?

Tippek könyvelőknek

Bár a Facebook nem való mindenkinek, de egy könyvelőnek igen! Az igazi kérdés nem is az, hogy ott kell-e lenni a Facebookon, hanem az, hogy hogyan?

A Facebook kiváló eszköz arra, hogy egy könyvelő, vagy könyvelőiroda ügyfeleket szerezzen és a meglévő ügyfeleivel kapcsolatot ápoljon. Egy jól menedzselt Facebook oldal révén megkülönböztethetjük magunkat a konkurensekről és megmutathatjuk a hozzáértésünket.

Mutasd meg magad!

Ha van lehetőség mutassuk meg, hogy kik vagyunk. Még világcégek is kihasználják ezt az eszközt, gondoljunk csak Bill Gates-re a Microsoft alapítójára. Tegyünk fel képeteket magunkról, az irodáról, a kollégáról és beszéljünk – azaz írjunk – első szám első személyben. Ha a cégvezető helyett más valaki írja a posztokat, akkor rendszeresen jelenjen meg a cégvezető, hogy hozzá társítsák a vállalkozást.

Miről írhat egy könyvelő?

Akkor lesz sok követőd a Facebookon ha érdekes dolgokat írsz. Nem is gondolnád mennyi érdekességről írhatunk mi, könyvelők. A legjobb üzleti Facebook oldalak és blogok egyik nagy titka, hogy nem csak a vállalkozásról írnak, hanem az életről, de bármiről írnak mégis a vállalkozásról szól, mert a vállalkozás az életük. Várj, megmagyarázom:

Netán sportolsz? Írj a küzdelmeidről, a sikereidről, a kudarcaidról. Ez anélkül, hogy kimondanád azt üzeni, hogy fitt vagy, és hogy van benned küzdőszellem.

Jó a humorod, szereted a vicceket? Posztold ki a kedvenc vicceid, vicces sztorijaid és cáfolj rá a tévhitre, hogy a könyvelők sótlanok. Közben beszélj arról, hogy amiben nem ismersz tréfát az az ügyfelek könyvelése.

Írj az ügyfeleidről. Mutasd be, méltasd őket. A vállalkozások többsége nem kapja meg azt az elismerést ami neki jár. Legyél te az, aki felemeli őket. Az emberek szeretik az ilyen  sikersztorikat és más emberek történetét, gondolj csak a Forbes magazinra. Emellett ezek a cikkek a legjobb referencia nyilatkozatok, mindennél jobban mutatják be, hogy milyen jó ügyfeleid vannak.

Írj a helyről ahol élsz. Írj a kedvenc éttermedről, kedvenc kávézódról, nagy hírnevet szerzett helyi cégekről és hírességekről. A könyvelés digitalizáció ide vagy oda, máig jellemzően helyhez kötött szolgáltatás. Ha helyi témákról írsz, akkor a cikkeid főképp a helyiek fogják olvasni, lájkolni és megosztani. Így folyamatosan érdekes témákkal lehetsz a potenciális ügyfeleid és a helyi média szeme előtt.

Látod? Mindez nem csak a vállalkozásról szól, de mégis mindenben benn van a vállalkozás…

Hogyan írj Facebook posztokat?

A jó Facebook poszt rövid és érdekes. Ahhoz, hogy érdekes legyen írd le úgy a történeteket, mintha valakivel beszélgetnél. Egyszerű szavakat használj és írj röviden. Ha lehet használj képeket a bejegyzések mellé, mert azokat a cikkeket ahol fotó van, többen nézik meg.

Talán a legnehezebb a Facebookozásban, hogy folyamatosan kell kommunikálni. Hetente két-három posztot illik publikálni annak, aki eredményt szeretne elérni. A cikkek megírása mellett időt kell szánni arra is, hogy válaszoljunk az oldalon lévő hozzászólásokra. De mindez a befektetés búsásan megéri, hiszen lényegében egy saját médiád lehet.

Könyvelj el sikereket!

Ha érdekel, hogy még mire használhatja egy könyvelő a Facebookot, lájkold az 5percAdó Facebook oldalát.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!