Milyen lesz a jövő munkahelye?

Teret nyer a technológia

Sokan próbálják előre megjósolni, milyenek lesznek a munkahelyek 10, 20 vagy 50 év múlva. Biztosan ugyan senki nem tudja, de a jövő nagy trendjei, amelyek befolyásolni fogják a munkaerőpiacot, már most láthatók.

Teret nyer a technológia

Az szinte biztosra vehető, hogy a technológiai fejlődéssel párhuzamosan a munkahelyek is változnak. A rutinfeladatok végzését egyre inkább kiváltják a különféle szoftverek és a mesterséges intelligencia. Nem csak a gyárakban fognak robotok dolgozni. A HR-esek feladatait például a virtuális asszisztensek segítik majd, akik adott paraméterek alapján megszűrik az állásra jelentkezőket, időpontokat egyeztetnek, logisztikai feladatokat oldanak meg.

A rutinfeladatok átvételével a munkavállalók több időt tudnak egyrészt a hasznos, fontos feladatok elvégzésére fordítani, másrészt pedig több lehetőségük és idejük lesz így képzéseken, kutatásokban részt venni. A felmérések szerint, ha a munkavállalók céget váltanak, annak a főnökkel való személyi ellentétek után a második legfőbb oka a fejlődés lehetőségének hiánya. már most is, és ez a trend csak erősödni fog.

Visszaszorul az alkalmazotti munkaviszony

Míg régen egy megbecsült munkavállaló alkalmazotti státuszban volt és akár a nyugdíjig egy munkahelyen tevékenykedett, egyre feljebb lépve a ranglétrán, mára már gyökeresen megváltoztak a munkaviszonyok, és a trend a jövőben is folytatódni fog. Alkalmazottak helyett határozott idejű szerződéssel bíró külsősök veszik át a munka jelentős részét. Így egy-egy projektfeladatra mindig a lehető legjobb szakembert kutatják fel. A speciális szaktudással bíró munkaerő jelentősen felértékelődik, értük fognak küzdeni a vállalatok, megnyerésük és a cégbe való integrációjuk jelenti majd a legnagyobb kihívást.

A dinamikusan változó csapattal együtt jár az is, hogy az állandó visszajelzés, a rugalmas munkavégzés, az alkalmazkodni tudás mind fontosabb vállalati értékek lesznek.

Átláthatóság, közösségi média

A közösségi média elterjedésével nem csak a személyes információk, de a cégesek is sokkal nagyobb nyilvánosságot kapnak. Könnyebb kideríteni, ki mennyit keres cégen belül, sokkal nehezebb titkot tartani, hamar kikerülnek a cégen belüli történések is. Minél nagyobb egy vállalat, annál inkább oda kell figyelni erre, és belső szabályzatokkal, a munkavállalók gondolkodásának megváltoztatásával kell elérni, hogy mindenki tudja: ki mit oszthat meg a közösségi médiában, és mi az, aminek a négy fal között kell maradnia.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM