Kell-e egy könyvelőnek személyes márka?

A lényeg a személyes márkáról

Az utóbbi időben egyre többet hallani, hogy építs személyes márkát. Mit kell tudni a személyes márkáról? Miért és kinek jó? És kell-e ez egy könyvelőnek?

Az énmárka egyszerűen az, amit mások gondolnak és mondanak rólad. Ilyenformán mindenkinek van énmárkája. Szokták személyes márkának, vagy angolul personal brand-nek is nevezni. Mivel mindenkinek van, a kérdés nem is az, hogy kell-e, hanem az, hogy mire használod?

Mire jó az énmárka?

Az énmárka növeli egy szakember értékét a munkaerőpiacon. Könnyebben talál jobb munkát. De ahogyan a márka a cégvagyon része, úgy a személyes márka is növelheti a cég értékét, ha a cégvezető épít személyes márkát. Sőt, akár a személyes márkára is építhető egy cég. Ez olyan eredményes lehet, hogy a márka gyakran túlélni a cégalapítót, mint például dr. Béres Józsefet a Béres csepp, vagy Ilcsi nénit az Ilcsi Szépítő Füvek.

Jonhn Purkiss és David Royston-Lee azt írja az énmárka című könyvében, hogy a „A márka nem más, mint a betartott ígéret“. A hiteles énmárka önismeretre, a képességeinkre és értékrendünkre épül.

Kialakításában fontos szerep jut a személyes erősségeknek, a személyes sztoriknak és a megjelenésnek épp úgy, mint a szakmai publikációknak és szereplésnek, valamint a legkülönfélébb kommunikációs eszközöknek az önéletrajztól a Facebookig. Vannak, akik ösztönösen kiválóan csinálják, de bárki építhet személyes márkát. A kérdés csak az, hogy akar-e?

Az énmárka nem kötelező

Nem ez az egyetlen út a sikerhez, de kétségtelen, hogy az egyik legkönnyebb. Miért? Mert egy ember sokkal könnyebben kommunikál, mint egy cég. És kezdetben sokkal hitelesebb is. Például egy céggel nem lehet interjút készíteni, de egy szakértővel igen. És a média imádja a szakértőket. Sőt az ügyfelek is. És ez talán a legfontosabb érv a személyes márka mellett.

Ugyanis egy munkáltató sokkal szívesebben alkalmaz egy olyan könyvelőt, akinek erős az énmárkája. Akiről már hallott és ismeri mint szakértőt. Egy ügyfél is szívesebben választja egy ismert és elismert szakértő cégét. Énmárkát építeni kifizetődő.

Azonban csak akkor válaszd ezt az utat, ha nincs ellenedre a reflektorfény, ha szívesen állsz előre. Annak, aki nem szeret szerepelni, létezik más, jobb megoldás.

Ha tetszik, építs énmárkát és könyvelj el sikereket. Későbbi cikkünkben adunk hozzá pár tanácsot. Ha pedig érdekelnek hasonló témák és cikkek, lájkold az 5percAdó Facebook oldalát.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!