A Facebook mint hatékony marketing eszköz

Avagy a közösségi média ereje

Bár mostanában kicsit kopott már a Facebook körüli dicsfény, még mindig a felnőtt lakosság döntő többsége napi szinten használja. A közösségi média erejét ugyanakkor nem csupán a családi fotók mutogatására és a rokonokkal való kapcsolattartásra lehet használni. Kis odafigyeléssel költséghatékony, erős marketinget építhetünk a cégünknek.

Miért jó, ha a cégünk, vagy ha egyéni vállalkozók vagyunk, akkor mi, fent vagyunk a Facebook-on? Mert ez egy olyan oldal, ahol alacsony reklámköltséggel, némi időráfordítással hatékonyan tudjuk hirdetni tevékenységünket.

A könyvelés terén két célcsoportunk is van. Egyrészt a szakma, akiknek beszélhetünk az új jogszabályi változásokról éppúgy, mint az ügyfélszerzés hatékony eszközeiről. Másrészt ott a lakosság, a jelenlegi és potenciális jövőbeli ügyfelek, akiknek elmagyarázhatjuk, miben nyújt segítséget egy profi könyvelő, és kiemelhetjük azokat a tulajdonságainkat, amik miatt érdemes minket választani. Ez lehet a rugalmas időbeosztás, a jól megközelíthető, szép irodai környezet éppúgy, mint a célcsoportunk meghatározása, például, ha elsősorban egyéni vállalkozókat, kisvállalkozókat vagy kft-ket látunk el.

Ha belevágunk az önmarketingbe, a legfontosabb, hogy folyamatosan adjunk hírt magunkról. Készítsünk olyan posztokat, amelyek a célunk elérésében segítenek: szakmai, a professzionalitást erősítő bejegyzések legyenek képpel, akár egy-egy jogszabályi változás esetében linkmegosztással. A napi bölcseleteket hagyjuk meg másoknak, az nem segíti a szakmai előre menetelünket, bár néha egy-egy bájos vagy érdekes fotó, például, ha épp kismadarat ment a kollektíva az irodában, belefér. A lényeg, hogy a sugallni kívánt imázst erősítsük.

Döntsük el, kiknek szól az oldal, a könyvelő szakmának vagy az ügyfeleknek? Ez azért fontos, mert az ügyfeleknek értelmezni is kell a jogszabályokat, míg a szakmának inkább csak a figyelmét kell ráirányítani a változásokra vagy a határidő módosításokra, de az ügyfeleket a száraz paragrafusok sok esetben hidegen hagyják. A potenciális ügyfeleknek szóló bejegyzésekkel elérhetjük, hogy bővüljön ügyfélkörünk, így érdemes erre koncentrálni elsősorban.

Hogyan tudassuk a világgal, hogy létezünk?

Az első lépés, hogy a létrehozott oldalt az ismerőseink és meglévő ügyfeleink figyelmébe ajánljuk, és kérjük, ajánlják szolgáltatásunkat saját ismerőseik körben. Ezt követően egy-egy jól megfogalmazott, a tevékenységünkről szóló posztra érdemes ráhirdetni. Viszonylag kis összeggel is jó eléréseket lehet produkálni, ha jól határozzuk meg a célcsoportot. Hirdethetünk az oldalunkat kedvelők ismerősei körében éppúgy, mint más, hasonló tevékenységgel foglalkozó oldal kedvelői körében is. Meghatározhatunk érdeklődési kört, foglalkozást akár, a lényeg, hogy minél pontosabban behatároljuk azt a kört, akinek releváns lehet az oldalunk.

Manapság a HR-es körében alap, de már a lakosságnál is, ha szolgáltatót keres, akkor az üzleti oldalakon túl a Facebook-on keresgél. Itt ellenőrzik, mit lehet tudni egy adott személyről, hiszen a posztjaiból sok minden kiderül egy jó emberismerettel bíró személy számára. Ezért vigyázzunk, hogy a magán oldalunkon csak az ismerőseink körében posztoljunk, a nyilvános bejegyzések száma minimális legyen, és összhangban mindazzal, amit szakmailag sugallni akarunk magunkról. Vagyis, ha a pontosságot, gyorsaságot, rugalmas elérhetőséget hangoztatjuk, akkor ne legyen fent rólunk olyan kép, ahol épp szétcsapva heverünk egy átbulizott éjszaka után.

Túl a Facebook-on

A Facebook-on kívül érdemes a LinkedIn-oldalra is regisztrálni. Itt azonban a hirdetés költségei nagyon magasak, így azzal valószínűleg kevésbé fogunk élni. Azonban fontos, hogy az üzleti világban is jelen legyünk, ezért a  regisztrációt – akár a saját nevünkben, akár cégként – érdemes megtenni.

Nektek van hivatalos, vagy ha úgy tetszik irodai Facebook oldalatok? 🙂

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!