A PENTA UNIÓ Zrt. 2019-ben három szakmai versenyt hirdetett, melyeknek első fordulós online tesztsorát december 13-ig volt lehetőség kitölteni az…
Az önkéntes munka PR-értéke
Tegyünk együtt a közösségért!
Sokféle szempont miatt dönthetünk úgy, hogy valamilyen CSR-tevékenységet – társadalmi felelősségvállalás, vagy vállalati felelősségvállalás (angolul Corporate social responsibility, röviden CSR) – vállalunk. Egyrészt, mert imázsépítő hatása van, de dönthetünk mellette pusztán azért is, mert a társadalmi felelősségvállalás érdekében végzett tevékenység jó dolog, mind a kollektíva, mind a társadalom szempontjából.
Mi az a CSR?
Bármilyen önkéntes munkát állíthatunk egy társadalmi felelősségvállalási kampány, azaz CSR tevékenység fókuszába. Nem is kell, hogy az a foglalkozásunkhoz kötődjön, sőt az a legjobb, ha egészen más területen végzett munkát választunk. Ez a munkatársak számára is fontos, mert így a hétköznapi munkából kiszakadva olyan értelmes és hasznos, közös tevékenységet tudnak végezni, ami más számára jól jön. Azonban senkit se kényszerítsünk arra, hogy részt vegyen a programban, és ne is akarjuk a saját akaratunkat másra erőltetni. Döntsünk közösen arról, hol, miben fogunk segíteni, kinek mi lesz a hozzáadott munkája.
Milyen PR-értéke van a CSR-nek egy cégre nézve?
Az önkéntes munka ott hasznosul, hogy hírt adunk róla, és a segítséget összekapcsolják cégünkkel. Akár az ügyfeleket is bevonhatjuk, akinek van kedve, csatlakozzon hozzánk, hogy közösen tegyünk valami jót. Így emberileg is közelebb kerülhetünk egymáshoz. Ha viszont csak a kollégák jelentkezését várjuk, akkor kérhetünk tanácsot az ügyfelektől, javasoljanak egy megvalósítandó projektet. Ha pedig a fő cél a csapatépítés, és hogy a kollektíva jól érezze magát, akkor egy hírlevélben, blogposztban számolhatunk be utólag az eseményről. De hirdethetünk akár országos kampányt is, például a könyvelőcégek bevonásával.
Hogyan tudunk segíteni?
Szinte bárhogy, csak a kvalitásunkhoz megfelelő eszközt kell kiválasztanunk. Például csatlakozhatunk egy jótékonysági célú futáshoz, és támogatókat gyűjthetünk egy szervezet vagy egy személy, például egy beteg kisgyerek gyógyítására. Ha kevésbé vagyunk sportosak, akkor az állatmenhelyek is örömmel veszik a segítőket. De elmehetünk meseolvasást tartani egy kórházba, vagy épp az idősek számára, például egy otthonba is ellátogathatunk, ahol egy-egy napig az ott lakóknak segítünk megszépíteni a mindennapjaikat közös társasjátékkal, felolvasással, zenéléssel.
Környezetünk védelme is egy nagyon fontos terület. Ezért a városunkban szervezett szemétszedés, virágültetés, köztéri kertészkedés is egy olyan jótékonysági tevékenység, amihez biztosan találunk csatlakozókat, támogatókat. Vállalkozhatunk egy óvoda vagy iskola kerítésének kifestésére is.
Az nagyon fontos szempont, hogy minden esetben időben vegyük fel a kapcsolatot a kiválasztott szervezettel, intézménnyel, és érdeklődjük meg, van-e szükség a segítségünkre. Csak azért, hogy egy kis reflektorfényhez jussunk, ne akarjuk magunkat senkire se ráerőszakolni, például ne vegyük zokon, ha influenza szezonban nem engednek be minket egy kórházba felolvasni, vagy például egy iskola takarítását sem fogják feltétlenül ránk bízni, mert nem vagyunk tisztában a higiéniai követelményekkel, amiket egy intézménynek teljesítenie kell.
Lehetőleg készítsünk fotókat az eseményről, amit megosztunk a kollégákkal, kitehetünk az iroda falára, hírlevélben elküldhetünk az ügyfeleknek. Egyrészt, így tudatjuk mindenkivel, mi történt, hiszen büszkék lehetünk a teljesítményünkre, de megkérhetjük az egyik kollégát is, hogy készítsen személyes beszámolót arról, milyen volt megélni a napot, miért volt jó másoknak segíteni. Így egy másik alkalommal biztos, hogy még több követőre lelhetünk.
Ha a CSR-programunkból hagyományt teremtünk, akkor azt a résztvevők már előre várni fogják. Ezzel nem csupán imázsunkat, pozitív megítélésünket, de a kollegialitást is erősíthetjük.
Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!
Értékelés, hozzászólás