Adógasztrónómia

Magyar gasztrokalauz külföldi befektetőknek

gasztro

Magyarország végérvényesen felkerült a nemzetközi adótervezés térképére, amikor bevezette a 9%-os mértékű társasági adót. A legkisebb társasági adó mértéket alkalmazó Uniós tagállamként méltán válhatunk adóparadicsomi helyszínné, azonban a magyar gasztro hagyományokat figyelembe véve sokkal inkább helytálló az adópaprika kifejezést használni. A magyar paprika a nemzetközi hírnevét nem a kápiának köszönheti, hanem a magas koncentrációjú kapszaicint tartalmazó fűszerpaprikának. Az idén májusban bemutatott budapesti imázsfilm is hasonló képzettársítás mentén halad, ugyanis a „Spice of Europe” szlogen lett a zárógondolata. Úgy tűnik tehát, hogy a külföldieknek a csípős, magyar ízek okoznak igazán maradandó, pozitív élményt budapesti látogatásuk során.

A XII. Nemzetközi Adókonferencián a “Mitől lesz csípős a magyar adópaprika?” című előadás arra keresi majd a választ, hogy a hagyományos kápia mellett, hogyan lehet magyarosan egzotikus agrikultúrával attraktívabbá tenni a magyar adórendszert külföldi befektetők részére. A nemzetközi piaci verseny egyre kiélezettebb nemcsak az Uniós tagállamok, hanem a világ országai között is: ilyenkor a tőke rendszerint mozgásba lendül és egyáltalán nem mindegy, hogy Magyarország miképpen tud aktív részese lenni ennek a folyamatnak.

Az üzletemberek többsége alaposan figyelembe veszi, hogy milyen adókörnyezetben indítja vállalkozását, hol alapít holdingcéget vagy hová helyezi át meglévő társasága működését. Különféle adózási alapelvekkel megpróbálják elvenni a kedvüket ettől a megközelítéstől, azonban ezt a gondolkodásmódot nem lehet teljesen “kigyomlálni”, hiszen ha sikerül a cégüket terhelő adókat megfelelően alacsony szinten tartani, akkor komoly versenyelőnyhöz jutnak, illetve a megspórolt pénzt további fejlesztésekre tudják felhasználni. Ráadásul a globális piacon számos olyan vetélytárssal kell versenybe szállni, amelyek sokkal kedvezőbb adókörnyezetből és erőteljes állami támogatással indulnak.

A megfelelő mennyiségben fogyasztott csípős paprika hőveszteséget okoz és edzettebbé teszi a szervezetet. Ha a magyar adópaprika ebben a piaci helyzetben különleges előnyökkel ellenállóbbá és versenyképesebbé tudja tenni a befektetőket, akkor bizonyára hazánk is nyertese tud lenni a globális átrendeződésnek.

Természetesen a túlzott mértékű fogyasztás fájdalmas és káros is lehet, ezért fontos, hogy megfelelően történjen az adagolás. Arról se feledkezzünk meg, hogy számos más ország is foglalkozik paprikatermesztéssel, és a nemesítésnek köszönhetően sikerült jelentős eredményeket elérniük. A gourmand turisták összehasonlítják a különböző nemzetek paprikáit és ugyanígy fognak tenni a külföldi üzletemberek és tanácsadóik, amikor megvizsgálják a lehetséges célországok adóelőnyeit.

Az előadás bemutat és összevet majd számos olyan külföldi megoldást, amellyel más országokban versenyképesebbé tudták tenni az adórendszert a befektetők részére. Javítsuk tovább a magyar ízeket egy csepp vélelmezett kamattal, adómentes személyegyesítő társasággal, digitális átalányadóval, non-domiciled adózókkal, esetleg forrásadó (SZJA) kiiktatásával, magánalapítvánnyal…

* * *

Kertészkedjünk, főzzünk és kóstolgassunk együtt június 7-8-án megrendezésre kerülő Adózás Európában – XII. nemzetközi Adókonferencián, hogy kiválasszuk mit lehetne „beültetni” a magyar adórendszerbe az előadásban bemutatott külföldön bevált, kellemesen csípős példák közül?! Jelentkezz még ma!

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!