Miért lehet szüksége coach-ra egy könyvelő iroda dolgozóinak?

Számos helyzet adódhat...

Számos helyzet adódhat, akár ügyfélkezelés során, akár a munkatársak közötti vagy a főnök-beosztotti viszonyban, amikor egy kellemetlen szituáció vagy egy konfliktus feloldásához jól jön egy külső segítség. Ilyenkor vehetjük igénybe a coach-ot.

Manapság minden cég folyamatos változásokat él át: a korábbihoz képest könnyebben váltanak a munkavállalók céget, így a közösség is folyamatosan változik. Emellett változnak a cég életét meghatározó jogszabályok, a gazdasági környezet, a technológiák. Az egyre pörgősebb élet miatt sok emberben van feszültség, hiszen nem feltétlenül tudjuk, mi lesz velünk 5, 10 vagy 20 év múlva, már nem is igazán tervezünk előre ilyen hosszú távra. Ebben a világban kell megfelelni az ügyfelek, a munkatársak és a vezetőség elvárásainak, ami nem kis feladat. Kihívást jelenthet a konkurencia, a fluktuáció éppúgy, mint az, ha egy vezető még túl fiatal és esetleg tapasztalatlan.

Egy sikeres csapat egyszerre felel meg az ügyfelek elvárásainak, valamint a belső, munkahelyi szabályoknak. Mindenki jó csapatjátékos, agilis, a vezető inspiráló, aki világos jövőképet mutat, és rendszeres visszajelzést ad a beosztottak felé. Ezt azonban cseppet sem egyszerű megvalósítani. Ha pedig hiba van a gépezetben, sokszor nehéz megfogalmazni, miért érzi valaki rosszul magát a bőrében. Ilyenkor jól jön, ha bevonunk egy coach-ot, aki külső szemlélőként áttekinti a cég működését, meghallgatja a munkatársakat, vezetőket, és szervezetfejlesztési tanácsokat ad.

Számos irányzat létezik, az egyik például a Watson coach módszer, ami egy cselekvésközpontú irányzat. Gyakran, ha meg is fogalmazzuk, mi a problémánk, és azt is, mi lenne a megoldás, egy gátat jelent, hogy nem tudunk továbblépni, és a gyakorlatban meglépni azt, amit kellene. A Watson módszer lényege viszont, hogy cselekvésből indít, amire létrejön a válasz, majd egy válaszreakció, ami újabb cselekvést indít el. Így a tréning során, támogatással megszületik a megoldás, amit először a tréningen, majd azt követően a valós életben is kipróbálhatunk.

A tréningen a pszichodráma eszközeivel játszanak el különböző szituációkat. Például van, hogy egy munkatársat az frusztrál, ha a főnöke túl sokat vár el tőle, miközben a vezető nem érti, miért nem örül annak a munkatársa, ha ő megbízik benne és szeretné utódjának kinevelni. A tréning során a beosztott eljátssza, hogy egy mázsás súly van rajta, és ezt a szituációt átbeszélve megértik a felek, kinek mire van szüksége, hogyan tudja a főnök úgy támogatni a beosztottat, hogy évek múlva valóban utódjaként adhassa át a cégvezetést, és ezt a fiatal munkatárs ne tehernek élje meg.

Számos egyéb helyzet adódhat, amit egy ilyen tréning során fel lehet oldani. Van, hogy egy ügyfelet nehéz elviselni, de van, amikor két kolléga nem jön ki egymással, mert nem tudják kibeszélni, mi okozza közöttük a feszültséget. Minden tréning arra ad lehetőséget, hogy kívülről ránézzünk egy-egy helyzetre, meghallgassuk a segítő szavakat. Természetesen ez akkor működik jól, ha nem zárkózunk el a módszertől, meg tudunk nyílni mások előtt, és elfogadjuk a coach tanácsait.

Egy tréning sokat segíthet a vezetőnek is abban, hogy jobban megértse a munkatársait. Senki sem születik vezetőnek, és sokszor nehéz meghatározni, milyen motiváló eszközökkel tartható meg egy jó munkatárs. Nem feltétlenül a fizetésemelés az, ami hat valakire, számít az inspiráló környezet, a személyes fejlődési lehetőség is. Ezekre az eszközökre is rá lehet találni egy tréning során.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM