Így hirdess állást!

Az audovizuális élmény...

Miközben a mindennapi kommunikáció egyre inkább interaktívvá válik, például képeket, videókat osztunk meg egymással vagy videóhívást kezdeményezünk, az álláshirdetések döntő része még mindig megmarad az egyszerű szöveges formánál. Pedig az audiovizuális élmény egy álláshirdetés során is döntő lehet, ha egy tapasztalt munkaerőre vágyunk.

Számos olyan szakterület van, ahol egyre nagyobb a munkaerőhiány, de a tapasztalt munkaerőt is egyre nehezebb megtalálni, ha egy bonyolultabb projekt vagy ügyfél mellé keresünk jó szakembert. Hogyan érjük el, hogy minket válasszanak, és ne egy konkurens céghez adják be a jelentkezést?

A legtöbb álláshirdetés szinte ugyanúgy szól, csak a munkakör megnevezése változik. Családias, fiatalos vagy multinacionális környezetbe keresnek munkaerőt, aki jó csapatjátékos, de önállóan is tud dolgozni, ha szükséges, beszél idegen nyelvet, jó kommunikációs képességekkel rendelkezik és ügyfélorientált. Vagyis szinte bárkire ráillik a leírás, csupán a szükséges végzettség változik. Mégis, ilyen szöveges álláshirdetések mellett, miért csodálkozunk, hogy egy nap alatt 200-an érzik úgy, hogy ott a helyük, és a beadott önéletrajzok is szinte szóról szóra ugyanúgy szólnak, amiből nehéz kiszűrni, kit is kellene személyesen meghallgatnunk.

Hogyan érjük el, hogy jobban éreztessük, kit is keresünk, hogy valóban olyanok jelentkezzenek az álláshirdetésre, akik megfelelnek az általunk elképzelt képnek?

Nyilván nem hagyhatjuk el a szöveges álláshirdetést, mert abban tudjuk pontosan leírni, milyen végzettséggel, tapasztalattal rendelkező munkaerőre van szükségünk, hol van pontosan a munkahely, és kinél, meddig lehet jelentkezni. Sok álláshirdető site is a word dokumentumot vagy az online adatlap kitöltését támogatja.

Azonban emellett nyugodtan éljünk a közösségi média adta eszközökkel. A céges honlapra, Facebook oldalra töltsünk fel képeket, rövid videókat is, amelyet a kollégák megoszthatnak a saját felületeiken is. Ezekben mutassuk meg, milyen környezetben dolgozunk és kik a kollégák. Így például, ha valóban fiatalos környezetben dolgozunk, színes falak és bútorok között, ahol mindenki babzsákon vagy fitball-on ül, akkor ezt látva biztosak lehetünk benne, hogy kevés önéletrajz fog érkezni nyugdíj előtt álló jelentkezőtől.

Ugyanígy egy videós bemutatkozás is sokat segíthet, hogy egy igazi csapatjátékost találjunk. Ha a kollektívában mindenki fiatal, jó humorú, aki szeret viccelődni, és ezt be is mutatjátok, könnyebben találtok olyan kollégát, aki beleillik a csapatba.

A képes, videós álláshirdetés akkor is hasznos, ha nem a fiatalosságot, a lendületességet szeretnénk kihangsúlyozni, hanem azt, hogy egy nehéz ügyfél mellé keresünk egy talpraesett könyvelőt. Ez esetben beszédes, ha megmutatjátok a havonta képződő számlahegyet, amellyel meg kell birkóznia az új munkaerőnek, vagy eljátszotok egy képzeletbeli párbeszédet, bemutatva egy mindennapos szituációt. Így könnyebben elképzelik a jelentkezők a helyzetet, és olyanok fognak jelentkezni, akiknek kihívást jelent a kemény feladat.

Az is segítség, ha a munkatársak elmondják, ők miért jöttek a céghez dolgozni, mit vártak és mit kaptak. Így számos ki nem mondott kérdésre előre választ kaphat a jelentkező, egy-egy ilyen videó jó szűrő lehet.

A kiválasztási folyamatot is meggyorsíthatjuk azzal, hogy egy rövid videóhívást bonyolítunk le a jelentkezőkkel. Így könnyebben találunk megfelelő időpontot, és néhány kérdésből leszűrhetjük, szeretnénk-e a jelölttel személyesen is találkozni.

Legyetek bátrak, éljetek a technológia adta lehetőségekkel, és meglátjátok, mennyit segítenek ezek az egyszerű praktikák. Ne féljetek attól, hogy a fotózás, videózás esetleg drága lesz, nem kell profit megbízni az elkészítésével. Elegendő, ha mobiltelefonnal készítitek a képeket, videókat, a lényeg, hogy így könnyebben átmegy az üzenet, kit kerestek.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM