Indul az utolsó OKJ-s szerelvény a felnőttképzésben, Te se maradj le! A 2020 őszén induló OKJ-s képzések sokak számára az…
Szervezz az ügyfelekkel közös karitatív akciót!
Segítünk!
Ismertebbé tennéd a céged? Növelnéd az elismertségét, a marketing értékét? Bevonnád az ügyfeleidet valamilyen közös tevékenységbe? Akkor szervezz karitatív akciókat az idén!
Manapság nehéz azzal kitűnni a piacon, hogy jól végzed a tevékenységed. Szuper, ha ti vagytok a legjobb könyvelő cég, azonban, ha az ismerős ismerősén túl is bővítenéd az ügyfélkört, miközben esetleg jobban összekovácsolnád a csapatot is, akkor itt az idő, hogy új irányokat keressetek annak érdekében, hogy ismertebb és elismertebb legyen a vállalkozás. Például, szervezzetek különféle karitatív akciókat!
Miért jó?
Ha van miről beszélned, tudsz kommunikálni a csapattal és az ügyfelekkel is. Ha eddig csak akkor értesítetted az embereket, ha számlaleadási vagy befizetési határidő volt, akkor idén mindenképp nyiss új irányba!
Sokszor említettük már, hogy a rendszeres hírlevélküldés egy jó módja a kapcsolattartásnak. Az embereket ugyanakkor nem foglalkoztatják a jogszabályi változások és a határidők, ha szólsz, fizetnek. A karitatív akciók azonban érzelmileg is megérintik az embereket. Ha van egy jó ügy, amihez lehet csatlakozni, az növeli a cég iránti elköteleződést is, miközben összekovácsolja a csapatot.
A különféle tevékenységekről, lehetőségekről írhatsz a honlapotokon, hírlevélben, a közösségi médiában. Az információ terjedésének nagy a marketing értéke, ki fogtok tűnni a tömegből, megjegyeznek titeket.
Milyen lehetőségek vannak?
A karitatív tevékenységek köre szinte végtelen, csak győzzetek válogatni. A különféle gyűjtések, támogatások révén idővel jobban megismeritek az ügyfélkört is, és ki fog alakulni, hogy milyen fajta akciókkal lehet a legtöbb embert megmozgatni.
Szervezhettek például véradást, erre mindig szükség van. Szívesen állnak az emberek a gyerekekkel kapcsolatos akciók mellé is. Érdemes olyan lehetőséget választani, amit többféleképpen is lehet támogatni, így mindenki kiválaszthatja a neki legmegfelelőbb bevonódási formát. Például, felolvashattok meséket gyerekkórházakban, és ez esetben kérhetitek az ügyfeleket, hogy ajándékozzanak új vagy használt mesekönyveket az ügy érdekében. Aki pedig pénzt szeretne felajánlani, az összegyűlt összegből vásárolhattok színezőket, ceruzákat is.
Támogathattok anyaotthonokat, családtámogató szervezeteket. Gyűjthettek gyerekruhákat, cipőket vagy iskolaszereket. Érdemes egy konkrét szervezettel felvenni a kapcsolatot, érdeklődni, mire van a legnagyobb szükség. Ebben az esetben is az ügyfelek leadhatnak használt holmikat, de adakozhatnak pénzt is, amiből megvásárolhatjátok a szükséges felszereléseket. Iskolakezdés előtt például az érintett gyerekek, családok leírhatják egy levélben, mire lenne szükségük, így az ügyfelek egy-egy konkrét család támogatása mellé állhatnak oda, ami érzelmileg nagyobb bevonzást hoz.
Támogathattok állatmenhelyet élelemmel, fekhelyekkel vagy kutyaházak építésével. Felkereshettek egy bölcsődét, óvodát, ahol esetleg nagy szükség lenne a falak vagy a kerítés lefestésére.
Ugyanazt a szervezetet évi egy-két alkalommal érdemes támogatni, és jó, ha negyedévente van egy-egy ilyen karitatív akció. Így mindig van téma, van mit szervezni, van miről beszélni, tájékoztatni. Ha kevesen vagytok, legyen évi egy nagyobb akciótok, emellett pedig egy-két kisebb, ami kevesebb szervezést igényel. Például egy állatmenhely számára pénzt gyűjteni és néhány zsák tápot venni, elszállítani nem egy időigényes munka, mégis hálásak lesznek a támogatottak érte. Az átadást ugyanakkor össze lehet kapcsolni kutyasétáltatással is, ami remek közös program, egy-két órás elfoglaltság csupán.
Idővel az ügyfeleket is érdemes megkérdezni arról, milyen akcióhoz csatlakoznának szívesen, így az egyre több elkötelezett ember mellett új támogatási lehetőségeket is találtok majd.
Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!
Értékelés, hozzászólás