Indul az utolsó OKJ-s szerelvény a felnőttképzésben, Te se maradj le! A 2020 őszén induló OKJ-s képzések sokak számára az…
Hogyan tartsuk rendben az irodát?
Nem is olyan könnyű...
A legtöbb irodába takarítónő jár, aki rendszeresen porszívózik, port töröl, felmos. Azonban az alapvető rendrakást, a környezet tisztán tartását a munkatársaknak kell megoldani, ami sokszor nem is olyan könnyű egy irodában.
Íróasztal
Az első és legfontosabb dolog, hogy az íróasztalát mindenki maga tartsa rendben. Ezzel a takarítónő munkáját is megkönnyíti, akinek nem dolga pakolni, sőt, csak a káoszt növeli, ha összerendezi az iratokat, számlákat, amiket másnap a könyvelő kétségbeesetten keres. Van, aki a dossziékupac, banánhéj és kávéscsészék káoszában is mindent megtalál az asztalán, azonban a betérő ügyfelek számára sem egy szép látvány, ha a könyvelő nem látszik ki az asztala mögül.
Minimális elvárásokat minden vezetőnek célszerű megfogalmazni: az asztalon csak a laptop vagy számítógép, az aktuális iratok, dossziék, és néhány személyes tárgy, például fotó, dísztárgy, növény és a telefon, íróasztal lámpa legyen. Minden mást tegyünk el használat után, például erre a célra ól jön, ha minden munkatársnak van saját konténeres tárolószekrénye.
Konyha
Az irodai konyha sok helyen mostoha terület. A kávéscsészék valahogy nem akarnak maguktól a mosogatógépbe vándorolni, csak gyűlnek a mosogatóban, míg el nem fogy az összes csésze és tányér, amikor egy hoppon maradt kolléga végül kénytelen megragadni a mosogatószivacsot. Hogy elkerüljük a káoszt, érdemes egy adott rendszert megszabni. Az lenne a természetes, hogy mindenki elmosogatja maga után a saját tányérját, kávésbögréjét, de ha ez nem sikerül, akkor igenis készíteni kell egy beosztást, amikor meghatározzuk, melyik napon kinek kötelessége kétszer, ebéd után és a munkaidő végén elmosogatni mindent. Aki ezt elmulasztja, az pénzbüntetést fizet, ami bekerül egy közös kasszába, és abból fedezheti a kollektíva a következő kávébevásárlást.
Mosdó
Sajnos a mellékhelyiség is sokszor egy vitás terület, mert nem mindenki olyan tisztán hagyja hátra, mint otthon tenné, és a legtöbb esetben nem is nyomon követhető, kin kellene számon kérni a tisztaság hiányát. Ezért csak maradjunk annyiban, hogy itt mindenki kötelessége, hogy betartsa a higiéniai szabályokat, és mindent rendben hagyjon hátra.
Hogyan érjük el, hogy a kollégák vigyázzanak az irodára?
Minél inkább magukénak érzik a munkatársak az irodát, annál szívesebben vesznek részt a rendrakásban, elpakolásban, mosogatásban. Ezért a vezetőnek különös gondot kell arra fordítania, hogy barátságos, családias légkör alakuljon ki a munkahelyen. Ebben segítenek a közös rendezvények, például családi találkozók az irodában éppúgy, mintha lehetőséget biztosítunk arra, hogy adott költségkeretből az ott dolgozók maguk dönthessenek a kiegészítőkről, dekorációkról. Például, ha dönthetnek a falmatricákról, a kanapé vagy a fal színéről, esetleg arról, milyen kép kerüljön a falra, és időről időre új ötletekkel jöhetnek, akkor a családias légkör megőrzése érdekében mindenki jobban oda fog figyelni arra, hogy az irodában rend és tisztaság legyen. Ez pedig hosszú távon az ügyfelek elköteleződését is javítja, elősegíti.
Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!
Értékelés, hozzászólás