Hétindító – 30. hét

A második negyedév zárása

Kellemes nyári hétfő reggelt mindenkinek!  Bár a holnapi naptól már kicsit könnyedebb lesz a hét, a mai nap még intenzíven a bevallások jegyében telik, hiszen a július 20-a szombatra esett, így a mai napra határidősek az alábbiak:

  • Havi és negyedéves áfa bevallások és befizetések.
  • Áfa bevallás benyújtása speciális adózói körbe tartozóknál, ha az szükséges ( alanyi mentes áfa alanyok esetleges rendkívüli havi bevallásai).
  • Havi és negyedéves összesítő nyilatkozat – figyelve az esetlegesen értékhatárt lépőkre. Elképzelhető olyan eset is, amikor fő szabály szerint negyedéves áfa bevallói státusz ellenére havi összesítő nyilatkozat benyújtásra kerül sor.
  • Félév lévén célszerű az éves státuszú ügyfeleinkre is gondolnunk, több esetben előfordulhat már ilyenkor értékhatár túllépés.
  • KIVA előleg bevallás és megfizetés.
  • Cégautóadó bevallás és megfizetés.
  • Környezetvédelmi termékdíj negyedéves bevallása és megfizetése.
  • 01-es bevallás benyújtása havi és negyedéves bevallói státusz esetén (rehabilitációs hozzájárulás, kulturális járulék stb.).
  • Nem feledkezhetünk meg a havi és negyedéves társasági adó előlegek megfizetéséről sem.

Aki jelenleg nincsen szabadságon, az gondoljon már a hónap végére határidős NEBIH élelmiszerlánc felügyeleti díj  fizetési értesítők kiküldésére, annak ellenére, hogy meglátásom szerint ez nem feltétlen könyvelői feladat.

Ráérős időnkben itt az ideje áttanulmányozni az éppen aktuális jogszabályváltozásokat, de ezt megtehetjük akár vízparton is, pihenés közben:) Miről ismerszik meg a strandon a könyvelő? Hát persze a pléden a mellette fekvő jogszabály gyűjteményről. Az előző évekhez hasonlóan az idén is kaptunk jó sok nyári tanulni valót, és extra feladatot. Két csobbanás között remek időtöltés. 🙂

A nyár jó időszak arra, hogy az esetlegesen még visszaadásra váró iratanyagokat még egyszer átfussuk a végső átadás előtt, és visszaadjuk ügyfeleinknek. Felhívom a figyelmet az iratőrzési hely kérdéskörére, mely – szerintem – általában nem a könyvelőiroda! Ilyen esetekben mi egy egyszerűsített, ún. „Szerződésközi iratanyag” átadás-átvételi jegyzőkönyvet használunk, mert fontos ilyen esetekben is a dokumentálása annak, hogy mi is került visszaadásra, és mi van még nálunk! Egy esetleges ellenőrzéskor, felszámolási vagy végelszámolási eljáráskor ennek hiányában sajnos könnyen bajba kerülhetünk! A másik fontos kérdés véleményem szerint az iratanyag épsége. Egyértelműen ügyvezetői kompetenciának látom, hogy az iratanyag az elévülési időn belül olvasható formában megőrződjék. Fontos kérdés ez felelősségbiztosítási szempontból, de akár adójogi szempontból is, hiszen egy olvashatatlan iratanyagból bírság is lehet.  Könyvelői szempontból mindenképpen megfontolásra javaslom, hogy iratőrzési helynek az irodánkat jelentsük be, sokszor több hátrányt, mint előnyt jelent!

Természetesen a fentiek mellett mindenki fordítson időt a pihenésre is, hiszen lassan, de biztosan közelít az ősz, megannyi feladattal.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM