Hétindító – 18. hét

A negyedév elmúlt, kicsit fellégezhetünk, bár az ügyfélkapu tavaszi fáradtságban szenvedett…

A hét “lazának” ígérkezik, nincsenek benne egymást követő neuralgikus határidők, ezért az utolsó roham előtt javaslom – én is így teszek -, hogy ütemezzük az előttünk álló feladatokat!

Amivel már a héten is foglalkozhatunk, megelőzve ezzel a munka feltorlódását:

  • a még ránk váró szja bevallások elő- és elkészítése
  • bérszámfejtési, járulék-bevallási feladatok
  • zárási feladatokhoz kapcsolódó feladatlista összeállítása, a hiányzó bizonylatok körének feltérképezése, és erről az ügyfelek értesítése!

Zárásnál érdemes egyes ügyfeleknél a rendelkezésre álló információk és számadatok alapján adóoptimalizációs számításokat végezni, egyes esetekben a mikrogazdálkodói beszámolóra való áttérés lehetőségét megfontolni, számba venni!

+ 1 tipp a hétre: Könyvelőként érdemes elgondolkodni a “könyvelői” teljességi nyilatkozat kérdéséről is! Én mióta ezt bevezettem, vannak ügyfelek, akik sokkal komolyabban veszik a beszámolót, és egyáltalán a bizonylati fegyelmet. Ezen felül, ha egyszer megértik, hogy a számvitel eszköz lehet nekik is – bebizonyítható pl. egy adóoptimalizációs számításnál is -, és nem csak szükséges rossz, akkor másként tekintenek az egész folyamatra. Sokszor tapasztalom azt is, hogy számukra ez egy “papír” a sok közül, de azt is, hogy ha “lefordítjuk” nekik, akkor elkezdik információs rendszerként is használni!

Ha már zárás, akkor hadd hívjam fel a figyelmeteket a nonprofit szektorra is, ahol többeknek az idén először keletkezik előző évet érintően letétbe helyezési kötelezettsége. Ilyenek a származtatott jogi személyek, ők az anyaszervezetükhöz hasonlóan az OBH-hoz nyújtják be beszámolójukat, kivéve a non-profit gazdasági társaságot, ahol – jobb megoldás hiányában – a kiegészítő melléklethez csatolva tudjuk közzétenni a beszámolót. Az ügyvédi irodák az illetőségük szerinti kamaránál teljesítik a letétbe helyezési kötelezettségüket, az adott kamaránál rendszeresített módon, ez elég széles spektrumot ölel fel.

Megjegyezném, hogy ezeknek a szervezeteknek eddig is volt könyvvezetési- és beszámolókészítési kötelezettsége, csak a letétbe helyezés nem terhelte őket. Civil szférába tartozó ügyfeleinknél már most fontos a törvényszéken nyilvántartott adatokat ellenőriznünk, nehogy a közzététel során merüljenek fel gondok az esetleges adateltérésekből!

Folyamatos problémákat jelent náluk az egyes tételek – így különösen a tagdíjak, támogatások – kezelése, bizonylatolása, így ehhez igyekszem hathatós gyakorlati segítséget nyújtani a PENTA UNIÓ szervezésében 2015. május 13-án tartandó “A beszámolás aktuális kérdései a non-profit szektorban” című konferencián, ahol most elsősorban a zárással kapcsolatos égető gyakorlati kérdésekről fogunk beszélgetni!

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM