Hétindító – 30. hét

Ami a nagy hajtásban hátra sorolódott...

Kellemes nyári hétfő reggelt mindenkinek! Végre egy olyan hét áll előttünk, mely nem hemzseg a határidőktől, így javaslom pihenés szempontjából a lehető legjobban kihasználni ezt a hetet.

Aki mégsem pihenne, az gondoljon már a hónap végére határidős NÉBIH élelmiszerlánc-felügyeleti díj bevallására és a fizetési értesítők kiküldésére, annak ellenére, hogy – meglátásom szerint – ez nem feltétlenül könyvelői feladat.

Ráérős időnkben itt az ideje áttanulmányozni az éppen aktuális jogszabály-változásokat, de ezt megtehetjük akár a vízparton is, pihenés közben. 🙂

Itt az idő újra listába és számba venni mindazon cégeket, akik még mindig nem emelték fel jegyzett tőkéjüket a törvény által előírt minimum szintre. Legalább egy tájékoztató kör e-mail erejéig erre ismételten felhívhatjuk a figyelmüket, annál is inkább, mivel az eredménytartalékból történő emelések esetén a májusban benyújtott beszámoló – évközi beszámoló készítés nélkül – a segítségünkre lehet. Már idejekorán célszerű egyeztetni ezekkel a cégekkel, hogy hogyan, miből is tervezik a jegyzett tőke felemelését, tekintettel arra, hogy ez több esetben érinti a mi munkánkat is (pl. évközi beszámoló készítés)!

A civil szervezetek számára is közeleg a határidő, amikor már az új Ptk. szabályrendszerének megfelelő alapító okirat, alapszabály mentén kell működniük. Mindkét esetben a határidő 2017. március 15. Tekintettel arra, hogy ez már egy módosított határidő, kiemelten napirenden kell tartani a kérdést.

A nyár jó időszak ahhoz, hogy az esetlegesen még visszaadásra váró iratanyagokat újra átfussuk a végső átadás előtt és visszaadjuk ügyfeleinknek. Felhívom a figyelmet az iratőrzési hely kérdéskörére, amely szerintem általában nem a könyvelőiroda! Ilyen esetekben mi egy egyszerűsített, ún. szerződésközi iratanyag átadás-átvételi jegyzőkönyvet használunk, mert fontos a dokumentálása annak, hogy mi is került visszaadásra, és mi van még nálunk! Egy esetleges ellenőrzéskor, felszámolási vagy végelszámolási eljáráskor ennek hiányában sajnos könnyen bajba kerülhetünk!

A másik fontos kérdés – véleményem szerint – az iratanyag épsége. Egyértelműen ügyvezetői kompetenciának látom, hogy az iratanyag az elévülési időn belül olvasható formában kerüljön megőrzésre. Fontos kérdés ez felelősségbiztosítási, de akár adójogi szempontból is, hiszen egy olvashatatlan iratanyagból könnyen bírság is lehet. Könyvelői szempontból mindenképpen megfontolásra javaslom, hogy iratőrzési helynek az irodánkat jelentsük be, mert sokszor több hátrányt, mint előnyt jelent!

Természetesen a fentiek mellett mindenki fordítson időt a pihenésre, rekreációra is, hiszen lassan de biztosan közelít az ősz, megannyi feladattal.

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM