Hétindító – 23. hét

Teendők a nagy hajtás után...

A beszámolási időszakot magunk mögött tudva remélem sikerült a hét második felében és a hosszú hétvége alatt mindenkinek pihennie! Lassan dübörög a nyár, de nálunk továbbra sincs leállás! Ismét újabb határidős feladatok tornyosulnak előttünk.

Ez a hét már jócskán a bérszámfejtés jegyében telik, bár jövő hétre lesz csak határidős a járulékbevallások benyújtása, amelyre már most nem árt gondolni!

  • 1758-as bevallások egyéni vállalkozások körében
  • 1708-as bevallások társaságok, esetlegesen civilek, egyéni vállalkozások körében (természetesen nem megfeledkezve az különleges adózói kör érintett bevallásairól, pl. 08INT)

Ebben a hónapban sem hagyhatjuk figyelmen kívül a civil szervezetek esetleges 08-as járulék bevallását azokban az esetekben, amelyekben a 2016. év tekintetében reprezentációs keret túllépés történt. Ilyenkor ugyanis rendkívüli bevallási kötelezettség keletkezik ezen szervezeteknél.

Majd mindeközben lassan fel kell készülnünk a havi áfa bevallások elkészítésére is. Ebben a hónapban különösen fontos ezt korán elkezdeni, mert a nyárral, az iskola végével együtt beköszönt a nagy szabadságolások időszaka is, így egy némely ügyfelet kifejezetten nehéz lesz ebben az időszakban elérni. Ha mást nem is, az iratanyag bekérését mindenképpen el kellene kezdeni. Mivel a nyár egyébként is a szabadságolásokról, leállásokról szól, ezért én ekkortájt szoktam egy szabadsággal kapcsolatos körlevelet kiküldeni az ügyfeleim részére, amelyben – a bérszámfejtéssel egyidejűleg – az általam nyilvántartott szabadságokat is közlöm egyeztetés céljából.

Ha minden igaz, akkor a héten már az Agrárkamara oldalán is elérhető lesz a kamarai tagdíj bevallás azon ügyfeleink részére, akik ezzel a kötelezettséggel érintettek.

Itt az ideje még egyszer ellenőrizni a check-listánkat, hogy biztosan mindenkinek minden bevallását benyújtottunk-e. Ezzel egyidejűleg megkezdhetjük a tavalyi évi iratanyagok archiválását, valamint iratanyag egy részének vagy egészének – őrzési célból – az ügyfelek részére történő visszaadását. Természetesen szigorúan dokumentált körülmények között!

Én az iratanyag visszaadást egyszerűsített – szerződésközi – jegyzőkönyv segítségével valósítom meg, felhívva benne ügyfeleink figyelmét, hogy mely iratanyagnak mennyi is az őrzési ideje. Ezen szerződésközi iratanyag átadása során igyekszem figyelni arra is, hogy a főkönyvi anyagok (kartonok) szintén dokumentált körülmények között kerüljenek átadásra.

A beszámolási időszak után – kihasználva a nyugodt napokat – általában egy féléves eredmény kalkulációt is készítek egyes cégeknek, a „nagyobbacskáknál” ezt egyébként is megteszem negyedévente.

Mindenkinek kellemes nyarat, jó pihenést kívánok!

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!