Hétindító – 23. hét

Teendők a nagy hajtás után...

A beszámolási időszakot magunk mögött tudva remélem sikerült a hét második felében és a hosszú hétvége alatt mindenkinek pihennie! Lassan dübörög a nyár, de nálunk továbbra sincs leállás! Ismét újabb határidős feladatok tornyosulnak előttünk.

Ez a hét már jócskán a bérszámfejtés jegyében telik, bár jövő hétre lesz csak határidős a járulékbevallások benyújtása, amelyre már most nem árt gondolni!

  • 1758-as bevallások egyéni vállalkozások körében
  • 1708-as bevallások társaságok, esetlegesen civilek, egyéni vállalkozások körében (természetesen nem megfeledkezve az különleges adózói kör érintett bevallásairól, pl. 08INT)

Ebben a hónapban sem hagyhatjuk figyelmen kívül a civil szervezetek esetleges 08-as járulék bevallását azokban az esetekben, amelyekben a 2016. év tekintetében reprezentációs keret túllépés történt. Ilyenkor ugyanis rendkívüli bevallási kötelezettség keletkezik ezen szervezeteknél.

Majd mindeközben lassan fel kell készülnünk a havi áfa bevallások elkészítésére is. Ebben a hónapban különösen fontos ezt korán elkezdeni, mert a nyárral, az iskola végével együtt beköszönt a nagy szabadságolások időszaka is, így egy némely ügyfelet kifejezetten nehéz lesz ebben az időszakban elérni. Ha mást nem is, az iratanyag bekérését mindenképpen el kellene kezdeni. Mivel a nyár egyébként is a szabadságolásokról, leállásokról szól, ezért én ekkortájt szoktam egy szabadsággal kapcsolatos körlevelet kiküldeni az ügyfeleim részére, amelyben – a bérszámfejtéssel egyidejűleg – az általam nyilvántartott szabadságokat is közlöm egyeztetés céljából.

Ha minden igaz, akkor a héten már az Agrárkamara oldalán is elérhető lesz a kamarai tagdíj bevallás azon ügyfeleink részére, akik ezzel a kötelezettséggel érintettek.

Itt az ideje még egyszer ellenőrizni a check-listánkat, hogy biztosan mindenkinek minden bevallását benyújtottunk-e. Ezzel egyidejűleg megkezdhetjük a tavalyi évi iratanyagok archiválását, valamint iratanyag egy részének vagy egészének – őrzési célból – az ügyfelek részére történő visszaadását. Természetesen szigorúan dokumentált körülmények között!

Én az iratanyag visszaadást egyszerűsített – szerződésközi – jegyzőkönyv segítségével valósítom meg, felhívva benne ügyfeleink figyelmét, hogy mely iratanyagnak mennyi is az őrzési ideje. Ezen szerződésközi iratanyag átadása során igyekszem figyelni arra is, hogy a főkönyvi anyagok (kartonok) szintén dokumentált körülmények között kerüljenek átadásra.

A beszámolási időszak után – kihasználva a nyugodt napokat – általában egy féléves eredmény kalkulációt is készítek egyes cégeknek, a „nagyobbacskáknál” ezt egyébként is megteszem negyedévente.

Mindenkinek kellemes nyarat, jó pihenést kívánok!

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM