Újévi fogadalmak

Ismerős?! Te milyen újévi fogadalmat tettél idén?

Az újév általában újévi fogadalmakkal is együtt jár. Ám a nagy célkitűzésekből az esetek 80 százalékában év végére semmi sem lesz. Mit fogadjunk meg és mit tegyünk, hogy célunkat el is érjük?

Az újévi fogadalmaknak sokak szerint semmi értelme, hiszen úgysem valósulnak meg. Azonban, mint oly sok minden, ez is a hozzáállásunktól függ. Ha valamit igazán szeretnénk elérni, csak rajtunk áll, hogy megvalósítjuk-e, hiszen ott lesz rá egy egész évünk. Azonban nem mindegy az sem, mit fogadunk meg. Következzenek tehát az újévi fogadalmak aranyszabályai!

Csak olyan dolgot fogadjunk meg, aminek a megvalósítása kizárólag rajtunk múlik!
Például felesleges fogadalom, hogy idén elérjük, hogy előléptessenek minket a munkahelyünkön, vagy több bért kapjunk. Ez ugyanis nem rajtunk múlik, hanem a főnökünkön. Azt azonban megfogadhatjuk, hogy az idén elkezdünk új munkát keresni, ahol több az önmegvalósítási, előrelépési lehetőség, vagy, hogy idén végre saját vállalkozásba fogunk. Azt sem érdemes megfogadni, hogy idén mindenképpen férjhez megyünk, gyermeket vállalunk, mert ugyebár ehhez is szükséges egy aktív partner, aki helyett mi nem dönthetünk.

Egy évre elég egy fogadalom!
Ha mindenképpen több dolgot szeretnénk megfogadni, akkor azok apróbb fogadalmak, rövidebb távú célok legyenek, amiből több is megvalósítható egy évben. Ez esetben állítsunk fel sorrendet, mit mikor szeretnénk megvalósítani, és haladjunk szépen sorban.

Konkrét célokat tűzzünk ki magunk elé!
Például kedvelt fogadalom, hogy idén leszokok a dohányzásról, vagy lefogyok. Azonban ahhoz, hogy elérjük célunkat, konkrét célkitűzésekre van szükség. Például ha le szeretnénk szokni a cigiről, akkor tűzzünk ki mérföldköveket: az első hónapban felére csökkentjük a mennyiséget, aztán ismét a felére, és így tovább, amíg teljesen le nem szokunk. Ha fogyni szeretnénk, akkor határozzuk meg, mi lenne az a súly, amellyel elégedettek lennénk. Osszuk el a ledobni kívánt kilókat egész évre vagy fél évre attól függően, mennyiről van szó. Egy hónapban ne akarjunk egy-két kilónál többet fogyni, mert a gyors fogyás jojó effektussal jár együtt, vagyis előbb-utóbb úgyis vissza hízzuk. Ne felejtsük el azt sem, hogy a fogyás mint cél, voltaképp számos együttható esetén valósítható csak meg: életmódváltásra, tudatos táplálkozásra,  mozgásra van szükség. A cél eléréséhez pedig sok idő és türelem kell. Például több időbe telik, mire összevadásszuk a diétás recept hozzávalóit: a tönkölybúzát, zabot, spárgát ne a gyorsétteremben keressük, és az edzőterem látogatására is időt kell szakítani.

Beszéljünk másoknak a céljainkról!
Keressünk partnert a fogyáshoz, a dohányzásban való leszokáshoz, az edzéshez vagy ahhoz az új hobbihoz, amire az idén végre időt szeretnénk szakítani.

Jutalmazzuk meg magunkat, ha sikerül egy részeredményt elérnünk!
Például ha lejártuk az első kondibérletet, ha elkészítettük az első saját polcot, festményt, kötött pulcsit vagy egészséges ebédet! Természetesen a jutalom ne egy utolsó szál cigaretta vagy egy habos süti legyen, hanem egy jó film megnézése, egy új felső megvásárlása vagy egy kényeztető masszázs.

Te milyen újévi fogadalmat tettél idén? Írd meg, hátha nálunk találsz partnert céljaid eléréséhez 🙂

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!