Lepjük meg ügyfeleinket!

Az apró meglepetések erősítik az elkötelezettséget

A jó ügyfélkapcsolathoz nem szükséges, sőt kerülendő a baráti viszony. Azonban bizonyos rendszerességgel nem árt valami aprósággal meglepni az ügyfélkört. Az apró meglepetések erősítik az elkötelezettséget.

A szép, barátságos környezet mellett fontos, hogy az ügyfél érezze a törődést. Ennek a személyes figyelmen és a professzionális kiszolgáláson túl is lehetnek apró jelei. Néhány kis gesztus és erősödik az ügyfél elkötelezettsége.

Kínáljuk meg!

Érkezéskor kínáljuk meg vízzel, teával, kávéval, üdítővel. Hidegben jól eshet egy meleg ital, míg melegben valami frissítő. Készítsünk az asztalra cukorkát is. Sok helyen nem véletlenül van ilyesmi a recepción. A sietős életmód mellett sokan megfeledkeznek a rendszeres étkezésről, a vércukorszint csökkenése pedig rosszulléthez vezethet. Egy cukorkával megemelhetjük a vércukorszintet, amíg nem jutunk megfelelő táplálékhoz. Alkalmanként vehetünk aprósüteményt is ugyanebből a célból.

Repi ajándékok

A legtöbben év végén ajándékozzák meg ügyfeleiket. Ez lehet egy logózott toll, névjegykártyatartó, mobiltelefon tartó, asztali dísz vagy naptár például. A logózott termékek – amennyiben sikerül praktikus, a mindennapi életben használható darabot ajándékozni – folyamatosan emlékeztetik a tárgy használóját cégünkre, és egy jó reklám is egyben. Ügyeljünk arra, hogy ne felesleges tárgyat ajándékozzunk, amiről lerí, hogy csak a kötelező köröket futottuk meg vele.

Nem igényel nagy informatikai beruházást, megfelelő adatbázis esetén automatikusan küldhető, ugyanakkor figyelmesség, ha az egyéni ügyfeleinknek küldünk egy születésnapi üdvözlő emailt. Apró figyelmesség, amiért biztosan jó szívvel fognak ránk emlékezni.

Emlékezzünk meg a nőnapról is például. Aznapra készítsünk ki néhány szál virágot egy vázába, vagy egy tálcán csokoládét, hogy a betérő női ügyfeleket meglephessük vele.

Emlékeztetők, tájékoztatók

Sok ügyfél nincs tisztában a határidőkkel, jogszabályi változásokkal. Egy profi könyvelő mindent nyomon követ és kiértesít. Az ügyfelek minden olyan kezdeményezésért hálásak, amik levesznek a vállukról terhet. Például ha e-mailben figyelmeztetőt küldünk a befizetési, számlaleadási határidőkről, elkerülhetjük, hogy mindenki az utolsó napon, rosszabb esetben utána essen be a rengeteg dokumentációval.

A jelentősebb jogszabályi változásokról, ami érinti ügyfeleinket, készíthetünk egy rövid, érthető tájékoztatót, akár elektronikus, akár nyomtatott formában.

Apró gesztusok

Minden embernek jól esik, ha lát egy olyan idézetet, vagy képet, amiből erőt meríthet, vagy ami vidámmá teszi. Hogy cégünk, szolgáltatásunk kitűnjön a többi közül, bevezethetünk helyi szokásokat. Például minden hónapban nyomtassunk ki egy képet vagy egy mélyebb tartalommal bíró idézetet, és azt függesszük ki a bejárati ajtóra, belülről. Ha jól választunk, egy idő után a visszatérő ügyfelek várni fogják, hogy épp milyen üzenettel találkozhatnak nálunk. Észrevétlenül is erősödik az elköteleződésük.

Nálatok mi a bevett szokás? 🙂

Hozzászólások

Jelenleg nincs hozzászólás, légy te az első!

Értékelés, hozzászólás
Az értékeléshez és hozzászóláshoz kérjük jelentkezz be!
Kérjük válassza ki egyéni adatvédelmi hozzájárulását! A weboldal használatával elfogadja az adatkezelési szabályzatunkat: Adatvédelmi szabályzat.
Elengedhetetlen Statisztika Marketing ELFOGADOM